zaterdag 24 maart 2012

Groot en klein breiwerk






Ik zag bij haar deze leuke hoesjes over blikjes met viooltjes. Ik heb kruiden in de keuken en die heb ik over gepot in onderkanten van plastic weggooiflessen. Blikjes vind ik niet zo handig, die roesten op een gegeven moment door en ik hoop toch iets langer plezier van m'n kruiden te hebben. De foto is niet geweldig, maar kreeg hem niet goed. Er komen toch nog meer hoesjes aan, dus ook later een nieuwe poging om een goede foto te maken. Ik brei deze hoesjes met nld. 3 en sokkenwol wat ik had liggen voor de paasballen van de beroemde mannen, heb genoeg dus geen probleem. Heb 72 steken opgezet en ze passen goed.
Op zolder vond ik in een doos (die daar eigenlijk helemaal niet hoorde te staan :-)) m'n bak met mini breispullen en ik ben vanmorgen even daarmee aan het stoeien gegaan. Een aantal jaren geleden droegen heel veel breisters een gebreid tasje met kralen aan een ketting, ik heb er toen ook heel veel gebreid in verschillende kleuren. Vanmorgen met hele kleine kraaltjes, een bolletje frivolité-garen van DMC en breinaaldjes nr. 0,8 dit tasje gebreid, had het patroon niet meer, dus maar wat gedaan en het werd leuk, twee kleine zilverkleurige tasbeugeltjes van Marijke Bindels er aan de voor- en achterkant opgenaaid , zo danig dat het tasje ook nog open kan.

4 opmerkingen:

  1. Wat schattig dat tasje Marian, en je bloempotten zijn ook heel apart zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh ik vind de eerste foto best heel leuk, zo in het zonnetje met die mooie breisels, staat erg goed zo'n jasje.
    Wat een snoeperig tasje, welke dame mag het dragen? Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee een jasje voor je kruidenplantjes!!
    Het minitasjes is geweldig.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee van de gebreide bloempotten, het staat hartstikke leuk!
    Het lijkt wel een soort beursje dat je laat zien, ik heb op de bloggerdag zoiets gekregen en gebruik het nu voor m'n kerkgeld...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen