woensdag 21 maart 2012

Narcissen en zo

De narcissen doen het weer geweldig goed, overal in de tuin staan bosjes narcissen te bloeien of nog in de knop. En ik heb geen idee welke soort het is, ze groeien hier, voor zover we weten, al 60 jaar en ze hebben een heerlijke geur. Wanneer we langs de tuin op de weg lopen ruiken we ze al.
De spullen voor het poppenhuis groeien gestaag.

 Ze staan heel geduldig te wachten tot ik aan het poppenhuis zelf begin, zodat ze straks op hun plek kunnen staan. De grootste etagère heb ik inmiddels al zo ver af. Hij staat in de ivoorkleurige verf te wachten op de eindbeslissing. Gaatie op zolder of in de winkel. Inmiddels staat het poppenhuis niet meer op de grond, maar op een bijzettafeltje, kan ik er wat makkelijker bij. Ik wil een ladekastje waar hij op komt te staan en dan kan ik nog altijd beslissen of hij in de kamer blijft of naar boven verhuisd.
Ik ben al weer aan het volgende zaagwerkje begonnen.

Alvast een klein voorproefje waar ik nu mee bezig ben en deze is echt voor de winkel bestemd. Ik weet nu welke invulling ik er aan ga geven, maar dat hou ik nog even voor mezelf, misschien verander ik nog van gedachten.
En omdat ik toch aan het zagen was
 heb ik van de korte kanten van het mandarijnen kistje nog 2 kaartjes gezaagd, ze moeten nog geschuurd worden en daarna natuurlijk bestempeld en gelakt. Jammer dat ik niet meer van die kistjes heb, het is zo'n snel werkje met een heel leuk resultaat en meteen m'n kantjes en bandjes netjes opgeruimd.

Ook op breigebied heb ik niet echt stilgezeten, dit zijn ongeveer 60 blokjes voor de SYB, wanneer die er aan vast gezet zijn, laat ik weer een updeetje zien, maar dat kan nog wel even duren, ben nog helemaal in de poppenhuizenmood :-). En zien jullie het leuke tasje wat er achter staat, net een gehaakt kleed, liep ik tegenaan bij de Action en er bleven er een paar aan m'n vingers kleven.

5 opmerkingen:

  1. Dat is zo naar als er van alles aan je vingers blijft kleven!!!! ;) je gaat wel lekker!!! Moet ik soms vragen bij de supermarkt of ze mandarijnkistjes voor je hebben????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke dingen ben je aan het doen, ziet er zo mooi uit dat zagen. En lekker die narcissen.
    Ik heb vandaag een kalfje geaaid, zo leuk echt lente. Hij was nog maar drie dagen oud.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zó leuk wat je al gemaakt hebt! Alles zo mini! Groeten, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je gaat als een speer, wat wordt het mooi, ben benieuwd hoe het er uit ziet als het is ingericht.
    Hier ook veel narcissen, heel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat word al mooi dat kleine spul.
    Ben benieuwd als het af is.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen