vrijdag 16 maart 2012

Ooievaars

De ooievaars zijn weer terug, daar zien we aan dat het echt warmer weer wordt, heb er eentje op de foto kunnen vangen, de andere liep net buiten beeld.

 Gisteren bij "Het Kabinet" wat hout, latjes en basis handgereedschapjes gekocht, dus ik kan flink aan de gang. Toen ik daar was zag ik zulke leuke zinken en houten emmertjes, die moest ik hebben, er gaan er 2 naar zolder en er komt een oud juk bij, stond in de DHN deze aflevering. Komt mooi van pas.
Ik pakte de tas uit, waar m'n cirkelzaagje in zat en daaronder kwam ik ook nog 3 kersenhouten plankjes in verschillende diktes tegen, ben ik ook blij mee, dat wordt dan gebruikt voor de deksel en de bodem van de buttes.

Een paar jaar geleden had ik deze etagères al eens gemaakt, gelukkig stonden ze nog in m'n scan-bestanden dus hoefde het alleen nog maar uit te printen, gisteravond ben ik bezig geweest met de voorbereidingen en ze kunnen gezaagd worden. Een mooi oefenstukje om het weer goed in m'n vingers te krijgen. De zijkanten voor het rek van de buttes heb ik al in elkaar gelijmd en de zijkanten voor de buttes heb ik geweekt en rond een pepermuntdoosje geklemd met een elastiekje, dan droogt het mooi in model.

3 opmerkingen:

  1. Wat knap dat je dat allemaal maakt!Ik vind dat zo geweldig popperig en ben echt heel benieuwd hoe het eruit zal gaan zien! Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he die ooievaars, bij ons heb ik ze ook gezien.
    En ben heel benieuwd hoe je buttes gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier zie je ze de gehele winter wel, gaan niet weg maar hebben het wel moeilijk in de koude.
    Vorige week zag ik in de buurt 3 stelletjes op een paal staan. Ieder jaar broeden er wel een paar.

    BeantwoordenVerwijderen