zondag 11 maart 2012

Poppenhuisbeurs

Vandaag naar de poppenhuisbeurs geweest en ik heb dit begin van een poppenhuis gekocht bij Fred, de kachelsmid :-), het onderste gedeelte wordt een winkel en daarboven een zolder, er komt waarschijnlijk nog een verdieping tussen en een trappenhuis ernaast, maar ik moet eerst zeker weten of ik alles wel kwijt kan boven wanneer het daar af is, dus het begin van het poppenhuis is er, de rest is nog toekomstmuziek. Ik vind het heel erg prettig dat alles aan elkaar en op elkaar past, alles zit op een bepaalde manier aan elkaar geklemd, weet er geen ander woord voor. Dus geen geschroef en/of gespijker en gelijm.

Ik begin met de zolderverdieping en heb al vast wat mallen gemaakt voor de balken aan de binnenkant van de zolder, morgen eerst wat latjes bij de bouwmarkt halen.

Ik heb ook de verfrollers aangeschaft, lijken me heel erg makkelijk, bij Marijke Bindels wat spul om tasbeugeltjes te maken en wat andere materialen, die ik later ga gebruiken, de kandelaartjes zijn ook bestemd voor de zolder, meubeltjes (die ik nog ouder moet maken) heb ik nog wel voor het grijpen, wil nog oude koffers maken, ik weet al het model, moet alleen nog even uitzoeken hoe ik dat aan ga pakken. Ik heb al vaag een idee voor de papieren kantjes, maar daar moet ik nog even over "broeden".


Ik zag het krokusje van vorig jaar ook weer hevig z'n best doen, het was natuurlijk ook heerlijk zo in het zonnetje.

En daar dacht deze hommel waarschijnlijk ook zo over. Die was al nijver bezig met de voorraad voor de volgende winter. Kreeg daar meteen zo'n zomers gevoel toen dat hommeltje zo lekker bezig was.
In gedachten zag ik me al tussen de vlinders en de bloeiende bloemen zitten, nog even en het is echt zover, kan ik weer klagen dat het zo warm is ;-) .

6 opmerkingen:

  1. Leuk poppenhuis. Wat grappig om het helemaal zelf in te richten. Ja lekker weer vandaag. Manlief zat al even buiten met de jas aan natuurlijk om een mooi kleurtje te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marian wat een leuk begin van je poppenhuis ik ben heel nieuwschierig hoe het gaat worden wel weer leuk dat je ook weer begint. Die crocussen mooi hoor het heerlijke lente gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk marian het begin is er weer je dacht ik een nieuw huis dan ook maar een nieuw begin voor de poppenhuis bewoners. Veel plezier ermee

    Gr lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je aankoop van een nieuw poppenhuis Marian.
    Het is een superleuk pandje met die deur zo erin. Ben benieuwd hoor wat je er van gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Marian wat een leuk winkeltje!!!! Vind het een lumineus idee om zo te beginnen en dan uit te bouwen, heel veel plezier met inrichten!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoor, zo'n poppenhuis! Ben heel benieuwd naar de vorderingen! Veel plezier ermee. Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen