zaterdag 31 maart 2012

Verlaat verjaarscadeau en zo.

De laatst gezaagde kaartjes heb ik ook gestempeld, gelakt en er een kantje en bandje om heen gewonden, achteraf een beetje teveel stempels, wat minder was mooier geweest, Later in de herkansing, heb ook nog een deksel van een wijnkistje liggen, die niet zo dik is en van zacht hout.

Schoondochter had vorige week bij de Hema zulke leuke lapjes voor me meegebracht en kijkend op de site van de Hema of er nog meer leuks van was, kwam ik er achter dat ze een heuse webwinkel hebben. Je besteld het en een paar dagen later kan het afgehaald en betaald worden bij een vestiging naar keuze. Even geprobeerd met paperpads en doosjes en inderdaad, wat een perfecte oplossing, vooral wanneer er een kleinere Hema is met niet alles in het assortiment. Bovenstaand doosje beplakt met het blauwe roosjes papier en met met ivoorkleurige verf heel slordig aan de binnenkant geverfd en langs de lelijke randjes een blauwe stift gehaald.

Dit is m'n verlate verjaarscadeautje, ik had al zo'n soort hart bij iemand anders op het blog bewonderd, niet wetende dat ik er zelf een zou krijgen. Ik ben er heel blij mee, vind het zo leuk en er al diverse prulletjes ingezet. Dit wordt natuurlijk nog veranderd, maar had zou gauw niets bij de hand liggen. Het grote ei past er niet zo mooi bij, maar omdat het bijna pasen is, mag die even blijven :-)
Schoonzoon is vandaag geweest en die heeft een heleboel dingen voor me opgehangen, zodat die nu van de vloer zijn. Werd er een beetje ongemakkelijk (om het maar netjes te zeggen) van, iedere keer om een schilderij en/of kapstok heen stofzuigen is niet fijn werken. Maar alles is van de vloer, ook in de badkamer hangen de rekjes en de haken voor badjas en/of handdoek, scheelt een heleboel ergernis.

In het klompenhok heeft hij m'n eerste figuurzaagwerk opgehangen, het is al vijftien jaar oud denk ik en moet nog steeds gevernist worden. Maar daar kan lekker de tweede handset van de telefoon opstaan. Eerst stond hij in het vensterbankje van het raam ernaast, maar iedere keer wanneer ik daar de vuilbak opendeed trok het snoer strak en viel het hele ding weer op de grond. Nu staat het daar een stuk beter en die vernislaag komt nog wel, ooit :-)

4 opmerkingen:

  1. Mooi doosje heb je er van gemaakt.
    Wat ook een schattig figuurzaag rekje, erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi...! En je bent zo heerlijk handig met hout; ik houd daar ook wel van, maar er komt zo weinig van..
    Die kaartjes vind ik zo leuk, staat echt professioneel! En die HEMA stofjes heb ik ook, ze hebben er een serie knutselspullen van, een soort lijn zeg maar...
    Het hart met de vakjes is een leuk cadeau, beetje letterbak idee, maar toch eigentijds!

    Fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor de gezaagde kaartjes, zo ook je harten letterbak. Kun je lekker spulletjes in uitstallen en weer verwisselen toch?
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige spulletjes heb je toch gemaakt! Vooral de kaartjes met linten vind ik enig! Groeten, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen