zondag 18 maart 2012

Zaagwerk

Wat was het fijn om  weer de geur van hout op te snuiven :-), heb het hout voor 2 etagères gezaagd, ben hier en daar wel een beetje uit de bocht gevlogen, maar is niet te zien met dit soort patronen, aan de derde ben ik nog bezig, was een beetje vergeten hoe tijdrovend het is, maar heerlijk om te doen. Wilde ze gisteravond in elkaar lijmen en kwam ik weer tegen iets aan wat ik nog mis en dat is m'n plakbak. Het is een oude keukenla die ik daarvoor gebruikte en ik denk dat die in de afvalcontainer is verdwenen, want wat moet je nou met zo'n oude la.....  Ben al even aan het zoeken geweest naar 2 dingen die haaks zijn, de eerste die ik vond was een winkelhaak en alle andere dingen waren net niet haaks of niet stevig genoeg. De lades die ik hier in de keuken heb zijn ook niet haaks, dus niet te gebruiken. Het lijmen is dus later aan de beurt, heb nog heel veel zaagwerk liggen. Het juk voor de emmers is ook gezaagd, de gaten moeten er nog in geboord worden, de beugels van de emmers heb ik ingekort, ik vond ze te lang voor het doel waar ze voor zijn, heb ze meteen een beetje ongelijk gemaakt. Nu ik weer zo bezig ben, valt het me op hoe luxe ik het voor de verhuizing had. Ik had een boorstandaard met boor voor het zaagwerk waar ik nu mee bezig ben om de gaatjes in het houtwerk voor te boren zodat de zaag er door kan, had een andere mini-tool (van het Kruidvat of zo) lag altijd klaar om de hele kleine gaatjes te boren, zoals nu in het juk. En de Proxxon lag klaar met een schuurdopje, om meteen de gaatjes die ik gezaagd had glad te schuren. Nu doe ik alles met de Proxxon, vind ik niet altijd makkelijk omdat ik er iedere keer een andere spantang in moet doen want alles heeft een andere doorsnede, ik heb ze wel allemaal, maar toch.
Ben natuurlijk m'n breiwerk niet vergeten, brei regelmatig een blokje voor de SYB, heb een sok op de pennen staan van de lap die ik een poos geleden geverfd had en ben ook een een eitje uit het boek aan het breien. Heb ook grondverf in huis gehaald, dus ik kan volgende week lekker aan de slag met van alles en nog wat :-)

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het superknap hoor Marian, dat zagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, Prachtig Maria. Hihi, ik ben de gelukkige bezitter van zo'n prachtig rek van je!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een priegelwerk maar wel heel erg leuk zo'n hobby. Leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen