dinsdag 10 april 2012

Een kleine sneak peek

Even een klein blikje werpen op m'n nieuw begonnen borduurtje, zal nu wel niet zo snel meer gaan, want ik heb nu alleen de avonduurtjes dat het licht is, over een paar dagen is het weer weekend en dan heb ik wat meer uurtjes. Dat is toch een van de nadelen van het ouder worden, ik kan het niet zo goed meer zien 's avonds, ondanks een goede verlichting. Ik heb een loeplamp, maar die ben ik nog niet tegengekomen en eigenlijk vind ik dat ook niet echt ontspannend borduren.

 Het vorige borduurtje is natuurlijk allang af en staat in de letterbak.

Ik heb ook al heel lang deze vakkenkistjes met houten figuurtjes, de figuurtjes er bijna allemaal uitgegooid want ik kreeg een ideetje. Twee er van komen in m'n poppenhuis als vakkenkast en dan houd ik er 2 over. Zag bij een van de borduur blogs dat er allemaal verschillend geborduurde hartjes in lagen, maar ik wilde iets anders. Gisteren ging ineens het licht schijnen :-) ik heb de 2 geborduurde knopen uit Eline's huis er in gezet. Eerst natuurlijk de kartonnen kaartjes waarop ze zaten op maat geknipt en er in geschoven. Er komen natuurlijk nog veel meer knopen aan en zo worden de houten figuurtjes voorzichtig en langzamerhand vervangen door geborduurde knopen. Misschien verf ik ook nog wat houten figuurtjes en die mogen er dan in blijven :-)

4 opmerkingen:

  1. Mooi borduurtje en het kussentje helemaal geslaagd. Ik heb hetzelfde probleem maar heb tegenwoordig een leesbril van 3,5 waar ik niet goed mee kan lezen maar wel borduren, ik gebruik hem dan als vergrootglas omdat je het borduurwerk altijd dicht naar je toe haalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, Marian, wat ben je weer goed bezig. Ziet er heel leuk uit. Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig Marian, die geborduurde knopen. En wat een berg ideeen heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel erg leuk Marian
    die borduurtjes

    BeantwoordenVerwijderen