zaterdag 14 april 2012

Sokken en borduurtje

De sokken van de geverfde sockblank zijn klaar, ze zitten lekker en ze passen goed. Maar ..... ze zijn niet helemaal hetzelfde. Met de laatste 25 gram spinnen ben ik de mist ingegaan. Het was de bedoeling dat de wol iets dikker gesponnen werd en dat ging de eerste 75 gram goed, daarna ben ik op de automatische piloot gegaan en dunner gaan spinnen en dat is bij de voet goed te zien. Net na de hiel was ik nog op dikte en vlak daarna ging het mis. Maar ja, al doende leert men. :-) Volgende keer zo nu en dan kijken of ik nog goed ga.


Met de andere kant van het borduurtje waar ik mee bezig was, is iets niet helemaal goed gegaan, ben er nog niet achter wat, maar de lapjes zijn eender, maar ik kom aan de onderkant stof te kort. Of het patroon is groter, moet ik nog natellen, of (en dat denk ik eerder) ik ben niet goed in het midden begonnen. Dus ik heb al een kleine oplossing, ik naai er aan de onderkant een stukje stof aan, ongeveer de grootte die ik nodig heb in de breedte, de lengte kan ik dan altijd nog afknippen. Dan wordt het echt een oud zuinig borduurtje :-) Inmiddels weer een stuk stof geverfd met azijn, thee en koffie, die is droog, dus ik kan het er aan zetten.

8 opmerkingen:

  1. Ze zijn wel heel leuk die borduurtjes Marian, en je sokken als ze lekker zitten maakt het niet uit toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig hè, dat je dan automatisch overgaat op 'je comfortgaren' als je niet oplet! Ik vind ze gewoon mooi en leuk. Ik hou er wel van dat niet alles hetzelfde is. Welke wol heb je gebruikt? Veel plezier met dragen! Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sokken, ze zijn in ieder geval draagbaar en daar gaat het om, volgende keer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, als ik goed kijk dan is de ene sok bij de voet toch iets kleiner dan de andere, waarschijnlijk door de dunnere draad. Maar als je ze maar past, is het toch goed..?
    Wat betreft je borduurwerk; is het niet per ongeluk zo dat de dikte van de schering en de inslagdraden verschilt? Dan wordt je borduurwerk nl. ook anders.. Ik heb het ook al bij de hand gehad met jute..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je borduurtjes zijn heel mooi en de sokken ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige kleurtjes heb je geverfd!!

    BeantwoordenVerwijderen