zondag 15 april 2012

Soms zit het mee en soms zit het tegen

Eerst nog even over de sokken van het vorige logje, het kan me niet schelen of de ene iets groter is dan de andere, ze zitten goed en daar gaat het om, dank jullie wel voor de reacties daarover. En de wol die ik er voor gebruikt heb is superwash merino met nylon.


En zo voorspoedig als de vorige borduurtjes gingen, zo langzaam gaat het nu. Het is echt een borduurtje met hindernissen geworden :-). Netjes vanuit het midden berekend er een klein stukje stof aangenaaid.


Toen het er aan zat dacht ik, nouou zo te zien gaat dat nog maar net, wat gek, ik hoor royaal de ruimte te hebben.

Het ging net en verder geborduurd en terwijl ik meer bovenaan kwam met borduren zag ik wat niet goed was. Met het borduurtje aan de linker zijkant was ik mis gegaan, die zat veel te laag. En omdat nou allemaal uit te halen zag ik ook niet zitten.

De letters uitgehaald en toen zag het er weer netjes uit, alleen het midden was een stukje opgeschoven. Verder gegaan met borduren en dat ligt nu ook weer stil, jullie geloven het nooit, m'n splitzij is op, had er een nieuw strengetje voor gekocht, maar ja, wanneer je een gedeelte gaat uithalen, is dat betreffende garen niet zo mooi meer, het is een beetje gesleten, de glans is eraf, dus moet nu wachten tot dinsdag, of ik moet morgen helemaal naar een grote stad rijden en dat word me te gek voor 1 strengetje garen. Dit logje wordt nog vervolgd met het eindresultaat, weet alleen niet wanneer.

2 opmerkingen:

  1. O Marian, gelukkig kan ik niet borduren, maar ik had een ander stukje stof genomen en opnieuw begonnen hoor :-)
    Vind het wel heel erg mooi, dus dinsdag lekker naar de borduurwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och ja wat vervelend. Maar is je midden wel het midden? Zo te zien zit het teveel naar links. Of begrijp ik het verkeerd.

    BeantwoordenVerwijderen