woensdag 4 april 2012

Workshop paasmand

Gisteravond bij m'n vroegere buurmeisje een workshop paasmandje opmaken gevolgd. Nou is dat niet echt mijn ding, maar het was bere-gezellig. Er stond een grote kar met allerlei decoratie en er was zoveel keus. En niet helemaal onbelangrijk, je kon pakken wat je wilde hebben, de basis en het siergroen kreeg je en daar kon je ook nemen wat je wilde, er waren orchideeën, rozen in het geel, wit en heel licht roze, meer de hele lichte perzikkleur. Je kon heel veel kanten op. Ik heb gekozen voor 3 kleine mini-tafereeltjes :-) met de decoraties zonder bloemen, wel met 2 hyacinthen en 1 narcisbol. En ik vind het witte kuikentje zo leuk met die wapperende donsveertjes, hij kijkt hier net om het hoekje van de hyacinthbol. Ook de manier waarop de wortels van de bollen zo los liggen vind ik een leuke vondst. En zo grappig, je kon kiezen uit 3 verschillende basis. Dochter en ik hadden de mand, twee anderen, ook moeder en dochter kozen voor een lage glazen schaal en de rest een langwerpig stuk met bamboe en ze werden allemaal anders, ieder had toch z'n eigen smaak er in gelegd. . Ik was vergeten m'n camera mee te nemen, wel heel erg jammer.






Ik ben helemaal weg van het schaapje met het lammetje, die zijn voor later in het raam van het klompenhok. Vorig jaar toen we hier kwamen wonen had ze voor ons een paasstuk gemaakt die ze kwam brengen met een kip en kuiken er in en die staan ook voor een raampje in het klompenhok, gelukkig heb ik daar 2 raampjes :-)

Nog even een klein vooruitblikje van m'n nieuwe paasborduurtje, in twee kleuren, dus niet zo moeilijk, heb geen idee of ik het voor pasen afkrijg, wil er ook nog wat kantjes en bandjes bij, maar met de paasdagen moet ik ook nog wat te doen hebben :-).

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk Marian, de schaapjes vind ik het aardigst. Volgend jaar een raam erbij in je klompenhok denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik vind die schaapjes ook erg lief, mooi bloemstuk. Ben benieuwd wat je borduurtje gaat worden, het lijkt wel een schaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je paasmandje is geweldig leuk. En het paasborduurtje komt me erg bekend voor;-)), leuk hé!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen