maandag 14 mei 2012

Nog niets af

Maar wel regelmatig bezig met van alles. Het is alweer een tijd geleden dat ik heb geblogd dus nu toch maar even jullie op de hoogte houden ;-)
Had om m'n borduurtje af te maken koordjes nodig en het leek me leuk om ze zelf te maken. Reepjes borduurstof geknipt, bovenkantjes aan elkaar gezet en gevlochten, het idee was wel leuk, maar niet voor mijn borduurtje, veel te grof en te lelijk, afgekeurd dus.


Uiteindelijk zijn het deze koordjes geworden, lossen gehaakt met durable katoen nr. 8 en in elke losse een halve vaste gehaakt, daarna natuurlijk het koordje weer geverfd met het gebruikelijke "verfje", dat ligt al vast klaar voor straks.
Net voor het weekend lag er een envelop in de brievenbus en die was aan mij geadresseerd. Ik verwachtte niets, was ook niet jarig of zo. Heel nieuwsgierig naar binnen, gauw een schaar gepakt om de envelop open te maken (hij was heel erg goed dichtgeplakt) en daar kwam deze kaart uit.
Aan de binnenkant zat een prachtig kadootje geplakt en dat had ik gekregen omdat  ik (volgens de tekst op de kaart) zo'n trouwe volger van het blog van  Nelleke ben.
Is ook niet zo moeilijk want Nelleke maakt hele mooie miniaturen en schattige knuffeltjes en ik kreeg ik dit lieve aapje van haar. Ik ben er heel erg blij mee en nogmaals bedankt Nelleke. Voor de foto poseert hij even op een doos in m'n nog aan te kleden winkeltje, waar hij ook later z'n verblijf krijgt..

Ik ben ook nog een sjaal aan het breien en dat ging heel lekker met verkorte naalden en op de foto, net rechts van het midden bovenaan heb ik een steek laten vallen en daar kwam ik pas achter toen ik op het eindje er eentje tekort kwam, natuurlijk weer uitgehaald en ik heb het inmiddels weer ingehaald, maar ben nog lang niet klaar, wel over de helft al. :-)

Gisteren zijn de kinderen geweest en ik ben heerlijk verwend met leuke kadootjes.
Een cadeaukaartje van Intratuin, altijd leuk natuurlijk, kan ik daar weer lekker even rondsnuffelen, heb dan meteen een goede smoes om er naar toe te gaan :-).


Een prachtige kaart, gemaakt door schoondochter en 2 hele leuke bekers, die gaan in m'n vitrinekastje in de keuken, ze mogen gezien worden. Ik heb ook nog wat geld gekregen omdat ik bij RM leuke beugelflessen had gezien en er geen tijd voor was om daar naar toe te rijden en ik vind het helemaal niet erg om ze zelf te kopen, deze of volgende week.

3 opmerkingen:

  1. Leuke dingen heb je gekregen Marian!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook een aapje van Nelleke gekregen, zooo moooiii

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om te lezen hoe je druk bent met van alles en nog wat.. Zo is het leven vaak..
    Wat een leuke cadeautjes heb je gekregen, dat blijft altijd leuk hè..
    Maar wat die koordjes nu te maken hebben met je borduurwerk.. daar snap ik niks van..
    Gaan we vast nog van je horen...?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen