donderdag 17 mei 2012

Trekking

De streng Trekking nog in de au-bain-marie, ik heb een beetje vals gepeeld. Ik vond het rood niet echt rood genoeg en heb een beetje rode verfpoeder uit het Stormopzolderpotje er bij gedaan, en er wat boven uit gestrooid, wilde een beetje gedekte kleur, niet zo fel.

En dat is aardig gelukt. Ik vind wel dat het rechtstreeks werken met de pipetjes eierverf niet echt geschikt is, het vloeide niet zo uit zoals ik dat wilde, voortaan werk ik weer met de eierverf aangemaakt met azijn en water in aparte flesjes, is wel zo makkelijk en meer "bestuurbaar" .
In ieder geval heb ik weer een leuk sokkengarentje in m'n stash liggen.


Gisteravond de laatste naaldjes van dit sokkenpaar (Steinbach Wolle - Aktiv effekt) gebreid en er is weer een paar sokken af voor in m'n sokkenla, die zich nu lekker begint te vullen. Het heeft wel wat, helemaal opnieuw beginnen en straks een heleboel sokken in voorraad. :-)

5 opmerkingen:

  1. Dat is je goed gelukt. Ik lust er wel pap van. Grapje. Heerlijk zo'n gevulde la. hier is het al net zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge, Marian, wat leuk om zo in je papje te roeren. En wat een prachtig resultaat!
    Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi hoor, helemaal mijn kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hé: garen verven. En wat mij betreft is het geen vals spelen hoor, je mag toch 'kliederen' zoals je zelf wilt?!

    BeantwoordenVerwijderen