zondag 27 mei 2012

Vervolg lek

Het lek is gedicht, er zijn wat leidingen boven de grond inmiddels, niet helemaal wat ik fijn vind, maar er is ook een afsluithendel gemaakt, zodat wanneer er iets in huis of verderop naar de boiler moet gebeuren, het water in het klompenhok afgesloten kan worden, wel zo praktisch. Het gat is weer volgestort met beton. En nog even voor de goede orde, de waterleiding was niet bevroren geweest, is ook onmogelijk, daarvoor zit het te diep. Maar omdat het hier nogal natte kleigrond is, is de grond buiten het klompenhok bevroren geweest en die is iets omhoog gekomen. En daardoor is de leiding te strak komen te staan en de koppeling gescheurd. Dat is nu dus opgelost en kan niet meer gebeuren.

Een prettige bijkomstigheid van het hele gedoe is dat ik nu een vorstvrije buitenkraan heb. Ze waren daar toch bezig. Wel zo makkelijk, kan ik hem meteen komende week uitproberen wanneer ik het klompenhok aan de buitenkant schoonmaak, hoef ik niet meer met een emmertje water te hannesen :-)

Jammer genoeg heeft niet alles de vorst van afgelopen winter overleeft, een gedeelte van de fluweelboom is ter ziele, er zit daar geen sprietje groen in en ik denk dat dat ook niet meer komt. De hortensia die ik vorig jaar van vriendin T. heb gekregen doet ook niets meer en ik geloof niet dat ik die nog een kans moet geven. Het enige wat niet dood is gevroren zijn die ellendige brandnetels en zevenblad. Dat blijft een gevecht en als het nu wat minder hard groeide....... maar we blijven het vol goede moed aanpakken :-)

4 opmerkingen:

  1. Wie weet kun je dan vandaag nog lekker van het zonnetje genieten, want dat heb je wel verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat er zo veel bevroren is Marian. Bij ons is de roos Albertine, die heel mooi was, voor de helft bevroren en de New Dawn ook. Kunnen we weer overnieuw beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het probleem is opgelost. Zonde dat je mooie fluweelboom dood is. Zitten er geen jonge loten aan onder de grond. Ze kunnen nogal uitlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig is de lekkage snel opgelost. Leuk is het niet dat extra gedoe maar je houdt er wel een opgeruimde tuin aan over.
    Hier zijn ook diverse planten die de vorst niet hebben overleefd. Jammer he?

    BeantwoordenVerwijderen