donderdag 14 juni 2012

De wet van Murphy

Dat is toch zo'n raar iets. Ben al weken op zoek naar m'n potloden en m'n verdwijnstift, de laatste dagen ook naar de blauwe in water oplosbare stift en kon het echt niet vinden. Van de week naar Ikea geweest en daar een paar van die kleine potloodjes gepikt (bloos bloos), maar ik had een heleboel gekocht, dus die potloodjes hebben ze er al uit. Gistermiddag vroeg dochter of ik een kaart met geslaagd er op had, nou nee, de kaarten om weg te sturen heb ik ook nog niet gevonden. Ik was het zo zat en bij een webwinkel een bestelling gedaan voor een blauwe stift met wat leuke rolletjes stof en een plakje bijenwas, want dat zit bij m'n berenmaakspullen en die bak heb ik ook nog niet.
Gisteren na het eten nog even de schuur in voor m'n kleine strijkijzertje, want dat had ik ergens gezien en wat kom ik tegen, het houten bakje met vakken wat altijd op m'n bureau stond met o.a. zie bovenstaande foto en enveloppen met kaarten. Snappen jullie dat nou????  Nu m'n lichtbakje nog, maar dat ga ik echt niet opnieuw aanschaffen want ik weet zeker dat ik dat dan meteen vind. :-) En dat strijkijzertje ligt nog in de schuur, maar ik weet waar en dat is al heel wat. :-)

 En gisteravond toen ik over alles een beetje aan het nadenken was (dat doe ik ook weleens :-)) realiseerde ik mij dat ik eigenlijk heel weinig poppenhuis spul op m'n blog heb staan, maar toen blogde ik nog niet en ik vind het toch wel leuk om hier wat dingen ervan te laten zien. De foto's zijn niet van een geweldige kwaliteit, maar ik had toen geen betere camera. Dit is een hoekje van de Victoriaanse kamer, de meubeltjes heb ik zelf gezaagd en gebeitst, behalve het bankje op de achtergrond, dat is er eentje van Euro-mini's, het hout heb ik gebeitst en de bekleding roze geverfd en hier niet te zien, maar het sierrandje erlangs heb ik zelf geklost. Het geborduurde kussentje wat er op ligt en het blad met de rozen zijn gemaakt door Tineke, haar blog vind je hier, het geborduurde haardscherm met de pauw heb ik natuurlijk ook zelfgemaakt, de schouw is weer van Euro-mini's, zelf gebeitst en het schoorsteenstuk erboven met de plankjes natuurlijk zelfgemaakt. Het vloerkleed heb ik gepunchd.



Hier is het bankje iets duidelijker te zien.




7 opmerkingen:

  1. Leuk Marian, die zelfgezaagde meubels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, die zelf gezaagde meubels zijn fantastish en dat je kunt kantklossen vind ik helemaal knap!
    Leuk weer eens wat foto's van je mini's te zien.
    Liefs
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, Marian, ergelijk is dat hé, spullen die je meteen terug vindt nadat je nieuwe hebt aangeschaft. Heel herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe vaak mij dat ook niet overkomt. Veel te veel rommel. Maarja een mens moet toch wat he.
    Erg leuk interieur, prachtig gemaakt en ook een leuke hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie zelfgemaakte meubeltjes!! schattig!
    lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een schitterend geheel Marian, ik vind het heel knap hoor dat zaagwerk van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige mini-kamers..., het zou zomaar echt kunnen wezen!
    Misschien moet je toch de schuur maar eens aanpakken Marian, volgens mij liggen daar een heleboel schatten...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen