vrijdag 22 juni 2012

Rode rozen en stoffen bloemetjes

De eerste foto is van een paar dagen geleden en de onderste van vanmiddag, eigenlijk is het mooie er meteen vanaf geregend, vind ik dan zo jammer, al die vlekken van de regen er op.Wanneer hij helemaal is uitgebloeid gaat de snoeischaar er weer in, er moet daar nog steeds geverfd worden en dan zit het toch in de weg.

Achter het huis tegenover de oude schuur groeide een heleboel bramenstruiken, ongeveer 2 meter diep en 3 meter breed en dat heb ik allemaal weggesnoeid, zie boven in de kliko, ik had alles in kleine stukken geknipt en hij zat helemaal vol.
En dan komt er dat onder vandaan, inmiddels is er al een begin gemaakt met het puin van de verbouwing weg te ruimen, ik wilde er vanmiddag mee verder gaan, maar het is zulk slecht weer, heel veel wind en regelmatig een buitje dat ik dat maar later doe, als het puin weg is kan ik de stronken een beetje uitgraven en misschien bij de wortel afzagen of knippen, kijken hoe ver ik daarmee kom of dat ik de sterke mannen moet gaan roepen.
Omdat het vandaag zulk slecht weer was, heb ik me heerlijk vermaakt met lapjes aftekenen, knippen en dan om de malletjes plakken en zo heb ik weer een heel doosje vol met hexjes.

 En wat aan de rechterkant ligt heb ik extra nodig voor m'n volgende stitchery op de matte rode kraaltjes na, die moet ik nog opzoeken. Het knoopje wat op het kant ligt moet ik nog slopen, ik heb alleen het goudkleurige middengedeelte nodig. Ik heb al een tekeningetje gemaakt, beetje van internet en beetje van mezelf en ik hoop dat het net zo wordt als ik in m'n gedachten heb.
En dan zit ik nog een beetje na te denken over de bloemetjes, of eigenlijk de naadjes. Ik heb de naadjes in 3 soorten, hele smalle van een halve centimeter, die vind ik eigenlijk wat aan de smalle kant en van anderhalve centimeter en ook van 2 centimeter. Ik weet eigenlijk helemaal niet wat het handigst is. Het moet later natuurlijk door gepit worden en dan zijn smalle naden misschien wat makkelijker. De hexjes zijn 4 centimeter.
Heb al op het grote wijde net zitten zoeken, maar achterkantjes zie ik nergens, zal wel zijn omdat de voorkanten mooier zijn :-) .

6 opmerkingen:

  1. Jammer van de mooie rozen al die regen. Maar ja dat is de natuur he. Inderdaad heerlijk weer om zo bezig te zijn. De smalle naden lijken me het handigst. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marian ik denk ook dat je smalle naden moet maken . Je roos doet het echt wel heel mooi. verder succes met puinruimen.
    leuk om je stukjes te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zonde van die mooie rozen! Jij pakt ook alles aan hè , ongelooflijk!!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er blijft ook altijd werk aan de winkel hè..
    Maar als je het zo kan afwisselen met je lapjes en je hobby's dan blijft het leuk!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer van je rozen. Je quilt word vast heel mooi, ik vind dat je mooie kleurcombinaties gebruikt.
    Fijn weekend
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt gelijk de voorkanten van die hexjes zijn gewoon mooier. En je rozen stonden er schitterend bij en die vingerhoedskruid doet ook zijn best.

    BeantwoordenVerwijderen