zaterdag 9 juni 2012

Vrouw Holle

Van de week het bed verschoond en wat ik de vorige keer al gemerkt had, maar weer was vergeten, m'n dekbed is een beetje in de rui. Ik had het over de bureaustoel gegooid en er lagen heel wat veertjes onder.
Alles buiten goed uitgeschud en ik voelde me echt vrouw Holle :-) Alles zat onder de veertjes, de keuken, de gang, ik kwam ze overal tegen. Het dekbed goed nagekeken en het heeft wat versleten plekjes aan de bovenrand. Nou ja eerst maar stofje opzoeken en naaimachine aanschaffen en dan een flinke reep er langs stikken en dan kan hij weer jaaaaaaaaren mee.
Bed opgemaakt en m'n nieuwe plaid er over, eigenlijk is het een eenpersoons, maar het kan net. Gekregen omdat ik vriendin van Daphne's Diary geworden ben, heerlijk om de pakjesman aan de deur te krijgen. Ben er blij mee, hij is nog mooier dan ik dacht.

En dat was nog niet alles, dit boek kwamen ze een dagje later brengen. Gekregen omdat ik m'n abonnement van Jamie verlengd had. Ooooo wat staan daar lekkere en gewone dingen in. Die high tea recepten, zo lekker allemaal.


Zo tussendoor ben ik begonnen aan nieuwe gordijntjes, ik erger me zo aan die andere, ze hangen niet mooi, vind het materiaal ook niet mooi, dus nu met m'n oude vertrouwde D.urable katoen opnieuw begonnen en dan een ander patroontje, het bestaat uit 2 delen, een makkelijk bovendeel waarbij ik lekker met anderen kan kwekken en een onderdeel met een klein telpatroontje van een roos erin, wat ik doe wanneer ik alleen thuis ben, later worden de twee delen aan elkaar vastgemaakt, weet nog niet hoe, wil de onderdelen wel makkelijk los te maken hebben, zodat ik met het onderste deel kan variëren, zit aan overhemdknoopjes te denken, maar het zou ook zo maar kunnen dat ik het toch aan elkaar haak.

Nu we toch bij het handwerken zijn aangeland, hoe kan het ook anders :-) wil ik dit even laten zien. Dit worden blauwe stitchery's voor een klein quiltje. Ik zag bij haar deze mooie blokken, even naar beneden scrollen en ik vind ze zo mooi. Had al tegen mezelf gezegd: Niet doen Marian, niet doen. Maar toen bekeek ik het logje een paar dagen erna en die blokken zijn ook zo mooi en er hangen zulke prachtige quilts aan de muur. Supergoof had gewaarschuwd, maar ben nu toch overstag gegaan (bloos), dus ik maak iets kleins en simpelers, kussendekje of zo, om te kijken of ik het ook leuk vind om te doen .Ben gisteren even met een gewassen lapje uit de punchvoorraad en een blauw kleurpotlood in de weer geweest. Ik had nog wat Hollandse patroontjes in de computer staan en die via het raam (waar de zon net op scheen) overgenomen op het stofje. Straks even wat gemêleerde blauwe splitzijde halen en dan kan ik beginnen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb ook de benodigde houtjes en boekjes gekocht om bovenstaand huisje  1:48 te maken. Natuurlijk ook het interieur en daar heb ik de kartonnetjes al klaar voor liggen. Ben weer met van alles tegelijk bezig, gekkenwerk natuurlijk, maar met het vervelende weer van nu kan ik lekker binnen aan de gang en ik zie wel hoever ik kom met de diverse dingen. Het is eigenlijk een behoorlijke straf wanneer je alles zo leuk vind om te doen en te maken ;-).

En dan als laatste even een foto van de klimroos, door de storm van gisteren is hij helemaal losgekomen van de muur, dus wanneer het weer wat beter wordt even kijken of ik hem weer een beetje kan opbinden. Hij hangt nu helemaal over het pad en hij wordt zo mooi, er zitten al best veel rozen in, maar nog veel meer knoppen.

5 opmerkingen:

  1. Die staat er zeker mooi bij Marian, het probleem is natuurlijk dat de toppen van de takken ook zwaar worden van de knoppen, ach je weet weer wat je moet doen als het droog is!;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Marian, wat ben je druk.
    Prachtige sprei, en......aan de stitchery's. Kijk maar uit, straks weer een verslaving erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen en het weer is er naar om lekker in huis te zitten freubelen. Prachtig die rozenstruik, zou zonde zijn als hij afknapt met de wind. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke dingen aan het doen Marian, en die roos prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marian je hoefd je dus ook helamaal niet te vervelen . en je roos is toch wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen