zaterdag 2 juni 2012

Wachten


Fijn die vrije dagen, maar nu wel een kort weekje achter de rug. Bij dochter en schoonzoon werd woensdag de vriezer en het fornuis gebracht, dus was moeders weer de klos :-) Gelukkig was na een uurtje de vrachtauto er al en kon ik dus weer lekker naar m'n huisje. Donderdag kwam de monteur van de vaatwasser, ook bij dochter en schoonzoon,  ergens tussen 1 en 4 uur. 's morgens eerst eerst m'n gewone werk en daarna m'n boodschappen gedaan en opgeruimd, daarna fluks broodjes gesmeerd en meegenomen want het was net voor enen en snel naar de woonark. Dat was een lange zit want de monteur kwam om half 4. Het was een nieuwe vaatwasser, er kwam water naar binnen en hij pompte het ook weer weg, maar de sproeiarmen deden het niet. De monteur had ook geen idee, want dat had hij nog nooit meegemaakt, die dingen deden het altijd. Vaatwasser van z'n plek, zijplaat er af geschroefd en toen zag hij het meteen. De stekkertjes van de sproeiarmen zaten niet op de motor aangesloten en ja, dan doen ze het niet. Waren ze in de fabriek vergeten. Hij moest nog flink ernaar zoeken, want ze waren helemaal naar achter geschoven, maar na het aansluiten en de zijplaat er weer opgeschroefd te hebben, zette hij hem aan en ja hoor, hij deed het.

Door al dat wachten heb ik wel m´n Wingspan af. Het garen is superwash merino met nylon en het is de zelf geverfde (klik) en gesponnen (klik) wol van een heleboel logjes geleden. Het Engelse patroon komt van Ravelry en de Nederlandse vertaling staat bij Gingini. Het origineel is in ribbels gebreid, maar daar houd ik niet zo van, dus ik heb hem in tricotsteek gebreid.

 Ik had donderdagavond even genoeg van alles en omdat het toch slecht weer werd heb ik een puzzel gepakt (die al een paar weken naar me lag te lonken in de schuur :-) ) en ben daar lekker aan begonnen, zo ver ben ik nu ermee en ik denk dat hij het weekend wel afkomt. Ik ben gek op zulk soort puzzels en heb er in de loop der jaren een aantal van verzameld.
Maar vandaag is het prachtig weer en ga straks de tuin weer in om weer een klein hoekje te "ontginnen" , niet teveel want m'n groene kliko is bijna vol en het duurt nog een paar dagen voor die weer geleegd wordt.



Ter afsluiting van dit logje nog een fotootje van het vingerhoedskruid wat hier tussen de klimroos weer is opgekomen, staat ook nog tussen al het onkruid wat daar weer ineens gegroeid is, de roos zit  vol met knoppen, dat wordt straks weer een waterval van rode rozen.

3 opmerkingen:

  1. Die wingspan ziet er wel heel ingewikkeld uit Marian. Maar wel mooi met al die kleuren. En die puzzel is die rond? Zo een heb ik nog nooit gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ben benieuwd naar je puzzel.
    Maak je ook nog een foto ls de klimroos bloeit?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi die shawl, en met dat vieze weer is puzzelen wel heel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen