dinsdag 19 juni 2012

Zegt nooit nooit

Een paar jaar geleden, bij de gezellige kantklosmiddagen bij J. zei ik tegen E. en M., quilten, nee hoor, niets voor mij, ik ga echt geen lapjes tegen elkaar aan naaien. No way.
Tja en dan zie je op een blog, waar je ooit naar toe verdwaald bent en blijven hangen, lapjes met stitchery en applicaties van iemand anders, je wordt nieuwgierig en gaat kijken en je bent meteen verkocht. Prachtig wordt die zeg, hij heet Girls day out en die wil je ook!!!!!. Je gaat op zoek naar het patroon, dat kom je dan inderdaad in een webwinkel tegen, samen met de bijpassende knoopjes, die ook al zo schattig en leuk zijn. Je kijkt naar de prijs en die ligt helaas dan heel ver boven je budget. En wat doe je dan?
Dan denk je dat kan ik ook verzinnen, je hebt nog een patroon wat je voor een paar stitchery´s kan gebruiken, je neemt blauw gemêleerd DMC splitgaren en je begint te borduren, maar na een paar stitchery's zijn de patronen op, je barst van de ideetjes, je tekent wat en je begint met wat bloemetjes van hexagonnetjes te maken en zo langzamerhand begint het basisidee vorm te krijgen. Ik weet nu ongeveer wat ik er allemaal in wil en ik vind het heerlijk.

Van lieve vriendin Co, die de winkel de Kesse op Urk (klik) heeft, leuke lapjes met kleine motiefjes gekocht en uit haar privé verzameling een heleboel lapjes gratis gekregen. Ik dacht dat ik een envelopje met wat lapjes kreeg, was het een doosje met heel veel lapjes er in, op de foto staat nog niet alles, want de donkere lapjes zitten nu in de wasmachine. Bovenstaande zijn al gewassen en gestreken.

Je zoekt je naaiboxje op, gooit alles er uit, kijk wat je kan gebruiken aan garen en doe dat er weer in, zoekt de andere spulletjes er voor op, doe die er ook in, zo komt het kleine ( jaren geleden geborduurde) biscornuutje ook van pas, toch wel fijn als dat zo voor je klaar ligt.:-)

 En zo komen er steeds meer bloemetjes


en geborduurde lapjes bij, soms zijn er wat streepjes teveel overgenomen op het lapje, dat blijken dan achteraf stukjes tekst te zijn, in het enthousiasme niet gezien, maar die hoeven dan ook niet geborduurd te worden en met deze pen wordt het er gewoon weer uitgewassen.

8 opmerkingen:

  1. Zo Marian, jij hebt er zin in!!!! Maar het ziet er wel allemaal mooi uit!!!! Ben benieuwd naar het eindresultaat, maar dat zal wel even duren denk ik!!!!;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent lekker bezig!
    Jammer dat het idee in je hoofd zit :-) zou het graag willen zien, want ik kan me er nu nog niets bij voorstellen.
    Er zit niets anders op dan afwachten, hahaha.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook even een reactie van mij, je bent lekker op dreef zo
    succes verder
    gr. Co

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk Marian, en wat ben je lekker verwend door Co!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit gaat leuk, wat een enthousiasme!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marian wat ben je geweldig bezig het wordt echt heel erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk Marian..........weer een quiltster erbij?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig leuk ben je bezig. Mooie motiefjes.

    BeantwoordenVerwijderen