maandag 2 juli 2012

Old Dutch en jeugdherinneringen

Tot zover zit nu alles aan elkaar vast en wat vind ik hem mooi worden. Terwijl ik zo bezig was moest ik steeds aan vroeger denken en dat kwam door deze stitchery.
Toen ik nog kind was gingen we ongeveer tot m'n twaalfde jaar een weekje op een boerderij in Gelderland logeren. Daar heb ik een geweldige tijd gehad en ook m'n liefde voor het platteland komt daar vandaan. Er waren daar drie kinderen meisje T, de oudste was een aantal jaren ouder dan ik, dan kwam meisje J. van mijn leeftijd en jongen P. die was weer een paar jaar jonger. Kan me van T nog herinneren dat ze me fietsen heeft geleerd en och wat heeft ze achter me aangerend omdat ik nog niet kon afstappen. Met J speelde ik altijd, gingen samen op pad naar de speeltuin of het bos achter de boerderij, schommelen op de deel waar de eierkist op stond waar ik vaak opzat, tot die keer dat het deksel openstond en ik in de eieren ging zitten *Ü*. En P. die bij het eieren rapen een kip pakte en me liet zien waar de eieren uitkwamen. Ik was al niet zo gek op eieren en toen hoefde ik ze al helemaal niet meer. Soms moesten J en P naar de molenaar om zakken op te halen, die gingen dan op de melkkar en trokken die zo weer naar huis. Ik weet niet meer wat er in die zakken zat , maar wel dat het zwaar trekken was, want ik deed natuurlijk altijd mee. En soms ben ik er in gedachten weer, bij de geur van gemaaid gras of van hooi, want de hooibouw was er altijd wanneer wij er waren, alles ging nog met de hand en paard en wagen. Fijne herinneringen zijn dat.

8 opmerkingen:

  1. Leuk is dat hè, als een bepaalde geur je naar vroeger terugbrengt?
    Helemaal als het leuke herinneringen zijn.
    Ik heb dat altijd bij de geur van teertouw....mijn Opa had een markiezen-en zeilmakerij en daar rook het ook naar teertouw.
    Ik mocht altijd helpen sierspijkers in de markiezen timmeren :) en gevallen spijkers oprapen en uit de naden tussen de planken peuteren :) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow dat gaat geweldig mooi worden. Ik zie inmiddels een bloem verschijnen. Leuk die jeugd herinneringen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi die leuke herinneringen en dat met geur heb ik ook....helemaal terug naar vroeger.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan hoor je kleed en ja die jeugd herinneringen leuk zijn die he heb ik ook vaak als ik al dat verse gras ruik dan weet ik nog als we naar mijn tante in Friesland.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het word echt heel erg leuk Marian en die jeugd herinneringen zijn ook leuk dat heb je toch wel vaak als je bepaalde dingen ruikt of ziet. Wel een leuk verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi word het Marian, en die herinneringen zijn ook leuk, ik ging vroeger ook logeren op een boerderij in beekbergen. Was gek met de koeien, tot er een op mijn teen ging staan. Gelukkig was de grond onder mijn voet zacht en was mijn teen niet geplet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige werkjes en ik hou ook zo van het platteland. Als ik geen allergieën had gehad, was ik boerin geworden! Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi dit! Ik schilder zelf, maar daar houdt het creatieve dan ook wel mee op. Ik heb laatst een paar schilderijen gemaakt en nu wil ik een daarvan op een poster laten drukken. Dus nu maar eens kijken waar ik goedkoop posters drukken kan.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen