vrijdag 20 juli 2012

Oor aangenaaid

Twee oren aangenaaid, eigenlijk helemaal geen oren, maar vond dat het er op leek :-).
Dit is een van de eerste stitchery's, toen wist ik nog niet hoe en/of wat.  Voor een tegeltje was het motief te groot en voor een hexagon was het lapje te klein, daarom deed ik er niets mee. Vond het toch zonde om het niet te gebruiken en ineens dacht ik aan het geborduurde hart van een paar maanden geleden, had ik een stukje stramien aangezet, dus waarom dan niet met dit borduurtje.
En zoals jullie zien is het best wel goed gelukt, het lijkt alsof het een beetje trekt, maar dat komt wel goed, de malletjes zitten er nog in, ook wel te zien aan de kleur. Ik gebruik blauw en crème.
Natuurlijk heb ik ook weer bloemetjes in de borders geplant, volgende week maak ik weer een overzichtsfoto van als alles er aan genaaid is.
Tussendoor nog een bergje mini chocolade cupcakes gebakken, dochter had wat naturel botercrème over (zonde om niet te gebruiken natuurlijk ;-)) en daar heb ik een slagroomsmaakje aan toegevoegd en nog even luchtig geklopt, torentjes crème er op gespoten en wat chocolade er over gestrooid.

De voorste twee hebben manlief en ik meteen soldaat gemaakt, ze moesten natuurlijk gekeurd worden :-). De rest is gedeeltelijk om weg te geven. Een bakje is inmiddels al weg.
Vanavond liep ik even door de tuin om te kijken of m'n appeltje er nog hing en ja hoor, gelukkig wel. Ik liep weer terug de tuin uit en ik was op de helft, springt er ineens een grote kikker voor m'n voeten weg. Kreeg haast een hartverzakking van schrik, wat kunnen die hoog springen zeg. :-) Gelukkig was de kikker niet gewond en even later hoorde ik hem het water in plonzen :-), het was helemaal niet lekker meer buiten, vond het zelfs wat fris, dus maar weer gauw naar binnen gegaan en lekker gelezen. Ben bezig aan een boek van Mary Higgins Clark - De geheime erfenis. Erg spannend en een echte aanrader.

3 opmerkingen:

  1. Ja goeie schrijfster Higgins Clark is ook mijn schrijfster.
    En wat zien die cup cakes er weer lekker uit mmmmm
    Je borduurtje heeft een goed plekje gekregen, ik weet zeker dat je man het als het klaar is geen voddenlap meer vind. :-)

    Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je lap wordt vast erg mooi Marian!

    BeantwoordenVerwijderen