donderdag 5 juli 2012

Yesssssss, I did it again

Het is weer gelukt om van een vierkant lapje een bloemetje te maken na wat gepuzzel. Ben zo trots als een aap met zeven staarten. En er komen nog veel tegeltjes aan, ik vind ze leuk om te maken en omdat ze mij zo aan de volgende foto doen denken.

Toen we hier in het huisje begonnen, kwam bijna iedereen kijken en degenen die niet keken kregen de foto's te zien. En zonder uitzondering zeiden ze allemaal: "Oh, die tegels, daar moet je zuinig op zijn hoor, die zijn heel waardevol".
Dan begonnen wij al weer te lachen want die bijzondere mooie tegels zijn plakplastic en ik heb nog nooit gehoord dat oud plakplastic waardevol was. En echt, het zat bijna overal, zelfs de vloerrand van de zolder was met Delft blauwe plakplastic tegeltjes beplakt. :-)
Alleen de tegels van de schouw in de kamer waren en zijn echt, helaas hebben niet alle tegels de verbouwing overleefd, want de schouw stortte in elkaar toen we bezig waren, Er is wel een gedeelte van gered en aangevuld met tegels in een bijpassende kleur in antiek look.

En zover ben ik nu, ik moet weer nodig stitchery's gaan maken en ook de bloemetjes met border zijn aan een aanvulling toe, daar heb ik ook niet zo veel meer van liggen.
En zien jullie achter het bankje, wat een verschil met een paar weken geleden, toen ik daar de wingspan sjaal op de foto gezet had. Al het groen, vlier en fluweelboompjes, voor de verandering afgewisseld met brandnetels, zijn weg. Heb alles weggesnoeid, moet nu alleen nog het gras doen, maar ik had geen zin om nog naar de schuur te lopen voor de heggenschaar, dus dat mag ik morgen gaan doen. Moet het natuurlijk wel droog blijven ;-)

1 opmerking: