donderdag 16 augustus 2012

Een rommelig logje vandaag.

Ga maar even verder waar het vorige logje eindigde in de tuin, twee platen liggen nu op z'n plek, de rest moet nog, maar er moet ook gewoon gewerkt worden, er moet tenslotte wel brood op de plank blijven komen :-). Het eindresultaat volgt later.
Gisteravond was er een on-line workshop op het poppenhuisforum van een emaille broodtrommel, het was heel leuk om te doen, vanmorgen de laatste hand er aan gelegd. De letters heb ik er met een witte gelpen opgezet, maar de vernis deed er rare dingen mee, ik heb nog een andere witte pen, maar die is nog ergens in de opslag en ik weet even niet waar. De letters worden er afgeschuurd en er later opnieuw opgezet. Bovenop het deksel zit de handgreep ook niet helemaal waar ik hem hebben wilde, wil ik ook nog veranderen, dus ook daarkomt later het eindresultaat van.
Ik ben overal tussendoor ook nog met de kerstsokken bezig geweest en hier had ik de stitchery's en de applicaties klaar.
De voeringsok heb ik op de naaimachine gedaan, was meteen een mooi oefenstukje, ik had er nog niet echt op genaaid, alleen maar gekeken of hij het deed. De buitensok heb ik met de hand gedaan, ik heb ze in elkaar geschoven en kan hij later verder afgemaakt worden, de omslag moet nog, maar dat gedeelte doe ik weer op de naaimachine, maar ook dat komt later, die foto houden jullie ook nog te goed. Ik ga nu weer verder aan de tweede sok en die doe ik toch ietsjes anders. Natuurlijk een andere stitchery, de teen- en hielstukken worden hetzelfde, maar dit keer knip ik er een naad aan, is wat makkelijk in elkaar te zetten straks en de applicaties zet ik er pas op wanneer de stitchery klaar is. Eens kijken hoe dat bevalt.

5 opmerkingen:

  1. Dat ziet er geweldig leuk uit Marian, die sok. Je broodtrommel is ook goed gelukt. Lekker bezig in de tuin, bij ons gaan de snijbonen als een komeet. De rest had niet zo`n zin.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kerstsok is geweldig Marian, en die broodtrommel komt best goed!!!!!
    Ja alles tegelijk gaat niet hoor, alles op zijn tijd;))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kerstsokken Marian, hoe verziin je het. wordt morgen over de 30 graden haha.
    Die broodtrommel komt ook wel goed denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Enig die kerstsok! Wel jammer van de letters op je broodtrommel! Grtjs, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent op alle fronten druk, Marian...
    En het is helemaal geen weer om je zo druk te maken, alhoewel donderdag was het nog niet zo heet dan nu...
    Groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen