donderdag 9 augustus 2012

Even laten zien

Even laten zien hoe ver ik met m'n Old Dutch ben, het wordt steeds moeilijker om hem duidelijk op de foto te krijgen. De planning was om hem in de zon op het gras te leggen, maar het was daar nog zo nat, dat ik dat maar niet heb gedaan. Dus dan maar weer op het bankje onder de fluweelboom. Is ook goed te zien hoe hij gegroeid is :-)

Natuurlijk zijn er ook weer een aantal bloemetjes genaaid. Ik vond hem een beetje saai worden, dus nog maar wat kleur toevoegen, niet teveel natuurlijk, maar enkele tintjes mogen er wel bij en dat lukt aardig.
Kwam ook nog een boekje tegen wat ik erg leuk vond van Lynette Anderson en die was ook nog leuk geprijsd, dus  aanschaft en dan wanneer het af is komt er een lang gekoesterde wens uit.
Ik wilde altijd zo graag een schouw of schoorsteen waar ik kerstsokken aan kon hangen. Maar op de woonark ging het niet, daar was geen ruimte voor schouw en of schoorsteenmantel en nu heb ik eindelijk een mooie schouw. Vorig jaar was er geen tijd voor, maar ga nu al op m'n gemakje er aan beginnen. Gisteren lekker bezig geweest en toen had ik dit

twee dezelfde sokken, was natuurlijk niet handig, dus alle spullen weer tevoorschijn gehaald en het resultaat is dan dit

En dan worden het twee kerstsokken. De stitchery heb ik al op maat gemaakt, maar even een probleem, de stof is een beetje grof en ik heb er van dat spul wat aan 1 kant plakt achter gedaan, voor de stevigheid en nu kan ik de stitchery niet meer erop tekenen, het is niet doorzichtig genoeg meer, moet nog even nadenken wat ik er aan kan doen, misschien dan toch maar weer een lichtbakje aanschaffen. Zo zonde want ik weet dat er ergens eentje is in de nog niet uitgepakte dozen, maar ik kan de inhoud van die dozen nog lang niet kwijt, beetje balen is dat. Het zijn teveel dozen om na te kijken of het erin zit. Nou ja nog maar even over nadenken, kan voorlopig de applicaties erop zetten met de festonsteek,  de stofjes met motief zijn van Eline's winterhuis.



4 opmerkingen:

  1. Wordt heel mooi Marian, die Old Dutch. Een beetje kleur erin is altijd leuk, dat maakt het vaak net wat spannender. Als ik zo'n project zie met die zeshoekjes, krijg ik meteen zin om ook weer eens zo'n quilt te gaan maken. Maar eerst moeten er nog wat UFO's af
    :-(
    Ik moet er nog niet aan denken om met kerstspulletjes aan de gang te gaan, hoor :-), zeker niet nu het eindelijk een klein beetje zomer lijkt te gaan worden.
    Kun je in plaats van een lichtbak de boel niet tegen het raam plakken? Of wordt dat erg lastig?

    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat word dat mooi Marian! En kerst, nou daar wacht ik nog even mee hoor, gister net een bloeiende hortensia erbij gekocht. Die is met kerst helemaal kaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wordt een prachtige plaid. Lekker vroeg beginnen kan nooit kwaad.

    BeantwoordenVerwijderen