vrijdag 24 augustus 2012

Rabarber en zo.

Van bevriende boerinbuurvrouw een paar kilo rabarber gekregen, meteen schoongemaakt in stukken gesneden en in de pan gedaan, zachtjes laten koken en daarna verder verwerkt en dat krijg je dit als eindresultaat.
Heerlijke rabarber limonadesiroop, het recept en de werkwijze staan hier (klik) . Deze keer had ik 3 liter en nog ruim een halve liter, maar dat zit in gewone waterdrinkflesjes, volgende keer nog maar een paar beugelflessen meenemen. Dacht dat ik er aan 3 genoeg had. Natuurlijk is er 1 fles naar de boerinbuurvrouw gegaan, ze had tenslotte de rabarber gedoneerd :-)  Ook vind ik het heel wonderlijk dat er uit zo'n beigebruinige massa zo'n mooie kleur roze verschijnt.
Moest nog even wat dingen bij de A.ction halen en daar kwam ik dit leuke tasje tegen, als je alle kruissteekplaatjes bij elkaar zet in de goede volgorde  heb je meteen het patroontje voor het roosje met het bloemetje denk ik, ga het toch eens proberen, vind die kleine borduurtjes altijd wel heel erg leuk.
Ben natuurlijk ook nog lekker met de kerstsokken bezig geweest, er is weer 1 zijkantje af en tussendoor heb ik een ster gemaakt,  viel niet mee on de ronding van de stitchery mooi rond te appliceren, maar voor een eerste keer vind ik het wel meevallen. Het ophangkoordje moet nog, maar ik heb niet de goede kleur bij de hand, dat komt wat later, ik hang het nu toch nog niet op.  Moest wel om mezelf lachen, ik heb netjes 3 verschillende kleine stitchery's gemaakt, dus ook 3 vullingen (gewoon van fiberfill wat ik nog in huis had) en lapje stof verstevigd met plakspul en ook 3 x een ster uit gestanst en lekker gaan zitten om alles in elkaar te zetten, kwam ik er achter dat ik natuurlijk ook sterren voor de achterkanten nodig had :-), dus 6 sterren. Ik gebruik met deze sterren de sterren nestabilities, de grootste maat. Heerlijk om dat in huis te hebben, zo wordt de Big Shot ook weer eens uit het stof gehaald en het is een stuk makkelijk dan steeds alle sterren te knippen. Bijkomstig voordeel is ook natuurlijk dat ze altijd eender zijn.

Ook nog even de achterkant showen, was leuk om die rijgsteekjes daar te maken, viel niet mee om ze gelijk en klein te krijgen, maar zo zijn het wel mooie oefenstukjes.
Een kleine uitleg is eigenlijk hier wel even op z'n plaats. Ik heb jaren bij de Ultra Punch stand op de Krea-Doe in Utrecht meegeholpen. Was heel vermoeiend maar zo leuk om te doen, daar voor heb ik natuurlijk ook heel veel voorbeelden gemaakt en dan gebeurt het bijna altijd dat ik midden in de zomer met kerst dingetjes bezig was. En dat zit er denk ik nog zo in, dat ik 's zomers zin krijg om kerst dingen te maken. :-) Nou ja, elke gek z'n gebrek zullen we maar denken :-)

1 opmerking:

  1. Wat een bijzonder idee om van rabarber siroop te maken. Maar het klinkt wel heel lekker fris.
    Ik heb nog geen zin om met kerstdingetjes aan de slag te gaan, hoor. Hoewel ik niet van heet weer hou, heb ik nooit zin in de winter en wil dat het liefst zo lang mogelijk uitstellen.
    Maar je kerststerren zijn wèl heel leuk!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen