zaterdag 25 augustus 2012

Taart en cupcakes

Voor bijna jarige dochter, die vandaag haar verjaardag viert, cupcakes en een taart gemaakt.

Het is weer een thema feest en het thema voor vandaag is "op en in het water" (hoe zouden ze er bij komen :-)  , ik wilde een matrozenkraag maken, maar ik ben het zat en vind dat ik zo wel genoeg heb bijgedragen aan het feest. Manlief en ik blijven toch meestal niet zo lang, laat de jeugd maar lekker onder elkaar feestvieren.
Ook nog eentje van de zijkant, de visjes en golven moeten tenslotte ook even geshowd worden.


Even iets heel anders, om de patronen voor m'n patchwork op de stof te krijgen had ik nog een blauwe textielstift, maar die begint wat vager te worden, die is dus bijna leeg. Had al hier en daar op internet gezocht voor een vervanging, maar vond de prijzen toch eigenlijk wel veel en voor een andere kleur moest je weer van alles er bij kopen. Kwam ik van de week op de markt en zag ik bij de fourniturenkraam bovenstaand setje met kleermakerskrijt voor 11,95 euro. Het ei van Columbus en een stuk goedkoper dan de pennen of potloden die bij de diverse webwinkels  aangeboden worden. Kan je natuurlijk gewoon mee strijken (even proberen voor alle zekerheid) daarna gewoon er uit wassen. Niet dat ik van plan ben om veel te strijken, heb ik veel te veel een hekel aan, maar toch handig om te weten.

6 opmerkingen:

  1. Wat een werk heb je gemaakt van de cupcakes en de taart! Bijna zonde om dat op te eten.
    Bedankt voor de tip van dat kleermakerskrijt. hadden ze dat bij een fourniturenkraam?

    Fijn weekend en de groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad bij een fourniturenkraam, heb het inmiddels in m'n logje aangepast.

      Verwijderen
  2. Wat een fantastisch gebak heb je gemaakt, echte kunstwerken!!!!
    Alvast proficiat met je bijna jarige dochter.
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Marian ...wat een plaatje(s) !
    Als het net zo lekker smaakt als het eruit ziet dan kan haar feest niet meer stuk!
    Ondanks de voorspelde regen toch veel plezier vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd Marian, en wat een heerlijke traktaties heb je gemaakt!
    Het ziet er in ieder geval heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige cupcakes en taart!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen