vrijdag 28 september 2012

Het eerste blok

Het eerste blok van de Wish quilt is klaar, ik heb het onderste gedeelte van effen stoffen gemaakt, want ik vond het heel erg druk worden en wilde er toch wat rust in hebben. Wat is het leuk om de blokken te maken, ik ben al druk met het volgende blok bezig en ter afwisseling begin ik nu ook met de schaakbordjes aan de zijkanten. Ik had wat problemen met het langwerpige schaakbordje in het midden, ik had een rijtje blokjes teveel, stond ook in de tekening, maar het kwam gewoon niet uit, dus een rijtje weggelaten.  En m'n stitchery kwam ook wat te groot uit dus ook daar een rijtje met vierkantjes weggelaten en nu past alles precies.

6 opmerkingen:

  1. Dat ziet er uit als een heerlijk afwisselend werkje. Patchwork, stitchery èn applicatie. Heel erg leuk. Ik krijg er bijna zin in om deze ook te gaan maken. Maar eerst nog een paar andere projecten, haha.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik ben n.a.v. deze foto maar eens op zoek gegaan naar de Wish quilt..!
    Marian, hij is enig!!! En net wat Paula schrijft; heerlijk afwisselend...
    Ik heb hem meteen op m'm Pinterest gezet en ik ben heel benieuwd naar je vervolg...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Marian, je wish quilt! Ik ben een leek op quilt-gebied, maar ik neem aan dat die blokken 'gevuld' en aan elkaar gezet worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk is die, vooral met die springbeesten van onderen. Is echt bijzonder hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig is je blok!
    als ik dit zo zie krijg ik ook weer zo'n zin om te quilten.
    Maar straks krijg ik daar weer tijd voor!!!

    BeantwoordenVerwijderen