dinsdag 4 september 2012

Oogst.

Het is niet veel, maar dit is het enige fruit dat ik kan oogsten. De rest (kersen) zijn door de vogeltjes opgegeten en het andere boomfruit was bevroren dit voorjaar. Dit is een appel van het boompje van Bart, een James Grieve. Hij ligt op het oude bonbonschaaltje wat nog van mijn oma is geweest, voor zo'n appel mag er wel een mooi schaaltje onder liggen toch :-)
En ik kon het niet laten, na de sterren en hartjes nog eentje gemaakt, een rechthoekige dit keer, er moest toch ook een kooitje zijn om de vogel op te vangen. Het kooitje is geïnspireerd op een stempel van Eline' s huis.

Ik heb mezelf even verwend bij Quilt-it-Dotty(klik) en daar de nieuwe Simply Vintage besteld en 4 lapjes. Helaas waren 3 van de 4 lapjes niet voorradig en ik kreeg een mailtje wat ik dan wilde. Het geld van de niet leverbare lapjes terug of een paar lapjes die Dotty  uitzocht met dezelfde sfeer. En dat heb ik gedaan, kreeg ik toch zes lapjes in plaats van vier, jeeh dat was een verrassing. Alle lof voor Dotty, vond het zo lief en een perfecte service zo. Een dikke pluim.
Wat niet op de foto staat (ben ik vergeten) is een klosje garen om stitchery's te maken, vond het zo'n mooie rode kleur. En tot m'n verbazing zag ik toen ik alles uitpakte dat het een klosje Venne Colcotton was en dat heb ik in heel veel kleuren, hoort bij het breiwerk voor het poppenhuis :-) Alle nummers maar even opschrijven en op de beurs in Apeldoorn maar even kijken wat voor kleuren ik nog mis en dat lekker weer aanvullen.
Gelukkig heb ik de doos met het breiwerk en het garen gevonden, is per ongeluk naar de zolder gebracht en daar ben ik heel blij mee, hoef ik daar tenminste niet naar te zoeken :-) Ik ben wel aan  een nieuwe  stitchery begonnen, kan het niet laten, vind het zo leuk om te doen. Het is een serie van 3 harten, wel een stuk groter, zo'n 20 cm. van Rosalie Quinlan. Het is een al wat ouder patroon, uit 2005. Ik ben ook nog bij Red Brolly (klik) de afleveringen van The Wish Quilt, een gratis patroon,  aan het verzamelen, die is ook met Stitchery er in. Ook al zo leuk, maar dat red ik niet meer dit jaar, gelukkig heb ik dan nog meer dan een jaar de tijd om die ook te maken :-).


4 opmerkingen:

  1. Leuk, al die stitchery's. En die Wish quilt is helemaal een snoepje. Ik heb net alle bestanden zitten downloaden (bedankt voor de link!!!), maar of ik er tijd voor kan vinden........ Zoveel leuke projecten....
    Groetjes,
    Paula
    P.S. Wat een plaatje, dat bonbonschaaltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zal Bartje daar trots op zijn, dat je tóch een appeltje hebt kunnen oogsten!!! ;)) Wat een leuke spullen heb je gemaakt, jij bent ook altijd bezig he????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal Bartje daar trots op zijn, dat je tóch een appeltje hebt kunnen oogsten!!! ;)) Wat een leuke spullen heb je gemaakt, jij bent ook altijd bezig he????

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi allemaal je maakt er steeds iets moois van ow ja en verslik je niet in die appel maar wel leuk voor BArt dat er toch iets aan is gekomen....

    BeantwoordenVerwijderen