woensdag 12 september 2012

Roosjes, roosjes en nog meer roosjes.

Gisteren met dochter, die een aantal spullen nodig had, naar het blauw-gele woon warenhuis geweest en daar heb ik toch leuke spullen gezien en natuurlijk een aantal aangeschaft.:-)
Om te beginnen dekbedhoezen met roze roosjes en op de slopen nog kleinere roosjes, ze gaan zo de wasmachine in en dan kunnen ze vrijdag op het bed.

En voor in de keuken deze bloempot voor m'n peterseliepot, daar heb ik meestal een grote pot van, omdat ik dat zo vaak gebruik en ik had alleen maar kleine potjes dus nu ook voor in de keuken eentje met roosjes.
Het wordt al weer vroeger donker, dus de avonden buiten zitten is ook afgelopen, het wordt ook te koud en we brengen nu al meer tijd binnen door, dus ook de kaarsen weer aangeschaft en hier en daar weer wat neergezet. Deze schaaltjes zag ik ook in het woonwarenhuis en ze staan zo leuk met stompkaarsen, ook de kaarsen zijn nieuw, grappig met de roosjes er op.
Ook deze glaasjes zag ik staan en die riepen me toe: Neem me mee, neem me mee. Dan kan je toch geen nee tegen ze zeggen?
Wanneer ze leeg gebrand zijn, zien ze er ook leuk uit met een theelichtje in zo'n transparant cupje, zijn ze ook makkelijk schoon te maken.

Deze kandelaars komen ergens anders vandaan, maar ik wilde die daar in de vensterbank en ik had geen geschikte kaarsen, die heb ik dus inmiddels gevonden en ik vind ze daar prima staan. Zijn toch voor de sier daar want met de katten en de rolgordijnen vind ik het veel te gevaarlijk om daar kaarsen te branden, dat gebeurt hier alleen op de tafel waar we bij zijn en dan meestal nog theelichten. Het gebeurt ook wel eens dat het een rommeldagje is met veel aanloop en in- en uitlopen van iedereen dan heb ik theelichtjes op een batterijtje (eigenlijk heb ik inmiddels van die oplaadbare lichtjes), ik ben veel te bang voor brand.

En als je toch daar bent zoek je natuurlijk ook de food afdeling op, zag in de diepvries heerlijke kaneelbroodjes en heb twee zakken meegenomen. Ik heb altijd een koeltas met vrieselementen dan bij me, kunnen de spullen daarin en kunnen ze tegen een stootje en niet meteen ontdooid. Een zak had ik er uit gehouden en dacht die is voor straks. Dochter en ik zijn weer thuis, wat gedronken en dochter wilde niets meer en ging naar haar huis, spullen opgeruimd voor zover dat ging en ik dacht, lekker een broodje te nemen, ze waren nu toch ontdooid, maak de zak open en nee hè, moeten ze nog gebakken worden. Heb ik van de rauwe deegballen. Viel tegen, in de koelkast gelegd en vanmorgen gebakken. Dat ging ook niet van een leien dakje. De bovenkant is prachtig en de onderkant ziet er zo uit

Ik had nieuw bakpapier, had ik nog nooit gebruikt en kwam er na het bakken achter dat het papier ingevet had moeten worden, in het midden ging het er nog wel af, maar langs de randen echt niet, dus heb ik aan de onderkant alle randjes er af gesneden. Soms rust er geen zegen op de dingen die je van plan bent te doen. Maar ik heb er inmiddels eentje op en ze zijn wel heel erg lekker.
En omdat ik toch bezig was en de oven heet, heb ik wat kaasmuffins gebakken. Het recept heb ik uit een blad wat je bij de supermarkt krijgt en wilde het eens uitproberen. Het leek heel erg lekker, maar ik vond het een beetje tegenvallen, gelukkig was het niet veel werk, maar toch... ik heb er vloeibare boter voor gebruikt, misschien had ik het toch met olie moeten doen, de volgende keer nog eens proberen, misschien is het dan lekkerder. Ik was ook wat spaarzaam het het zout en peper geweest, de volgende keer wat meer peper er in.

6 opmerkingen:

  1. je muffins zien er anders wel lekker uit!
    Leuk al die roosjes in je huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke roosjes overal, en die kaasdingen zien er wel heel lekker uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Marian, jij zal je ook nooit vervelen !!!!! Wat een schattige roosjes allemaal, moet je bekennen dat ik nog nooit bij de leverancier van Björn en Bennie ben geweest, maar het begint wel te kriebelen!
    Zonde van je werk wat de kaasmuffins betreft, maar ja als je niét schiet kan je niet scoren toch????? ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Romantisch, al die roosjes! Als je de kaasmuffins nog eens op een andere manier hebt geprobeerd en ze zijn dan wel lekker, dan laat je het ons wel weten, toch? Kunnen we het allemaal uitproberen, haha.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk Marian die roosjes maar die kaneel broodjes zien er ook heel lekker uit.
    je zou er trek van krijgen
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En dan kom je niet even gedag zeggen??? Ik ben er verdrietig van :( :(

    BeantwoordenVerwijderen