zondag 23 september 2012

Verleiding

Ik was het niet van plan, maar de verleiding was te groot :-).  Ik ben aan de Wish Quilt begonnen. Heb al 1 stitchery af en een andere bijna, stukje checkerboard en wat voorbereidingen voor de applicaties, moet nog op de stof gestreken worden, maar daar had ik gisteravond niet zoveel zin meer in. Strijk benodigdheden liggen hier niet standaard klaar. Heb het plaatje van de quilt, niet zo'n duidelijke, er naast gelegd. Ben een beetje aan het tobben geweest met de maten, het zijn inches met naden er bij gerekend, vind ik niet zo handig, want ik heb gemerkt dat ik graag met malletjes en met de hand werk, dus heb op het gevoel malletjes gemaakt en voorlopig gaat het aardig, de rest wordt aangepast aan de gedeeltes die ik klaar heb, dus eigenlijk is het uitgangspunt de checkerboards, dat moet gaan lukken :-).
Met manlief een rommelmarkt bezocht en eigenlijk niet veel gekocht, alleen iets voor in het poppenhuis, een auto en een heel klein popje op een schommelstoeltje, jammer genoeg is er een achterpootje van het schommelstoeltje in m'n tas tijdens het vervoer afgebroken en het is zo klein dat ik het ook niet meer in m'n tas kon vinden. Misschien schuift het later vanzelf in beeld :-) De breedte van het schommelstoeltje is krap 1 cm.

Er was ook een puntenslijper met een autootje er boven op, die kon ik natuurlijk ook niet laten liggen, het autootje sloop ik er af en krijgt later een verfje, staat er weer een leuk speelgoedautootje klaar voor in het poppenhuis.
Er was ook een rad en daar kochten we drie plankjes voor, een gokje is nooit weg :-), op het laatst bleef er 1 plankje over en die heb ik toen ook maar gekocht en laat daar nou een flinke prijs op vallen. Ik had er al verlekkerd naar gekeken want de mijne was aan vervanging toe.
Maar toen ik hem thuis uitpakte vond ik hem toch niet zo handig. De platen kunnen er niet uit en het is een echte contact grill, ik heb er nu eentje waar de bovenkant op een  "stokje" kan staan, zodat de bovenkant het gerecht niet raakt, daar doe ik meestal een halve pizza in, dan wordt de onderkant zo lekker knapperig. En dat gaat bij deze niet, maar schoonzoon wilde hem dolgraag hebben voor op z'n werk, om de boterhammen tussen te stoppen, zodat ze lekker tosti's voor de lunch kunnen eten, dus hij komt toch goed terecht.


5 opmerkingen:

  1. Toch voor de bijl gegaan.... je bent helemaal 'into the stitcheries' hè. Ze zijn ook wel héél erg leuk! Ben benieuwd naar de foto's van de vorderingen van dit project.
    Groetjes en veel borduurplezier!
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige stitchery!! wat is het leuk om te doen, hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super knap die stitchery! Het ziet er heel leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die Marian, helemaal aan e quilt.
    Ziet er goed uit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige borduurwerkjes! Echt schattig!

    BeantwoordenVerwijderen