vrijdag 19 oktober 2012

Groei van de Wish quilt

De losse patchwork stukken zitten er weer aan vast, vind het nog steeds geweldig en hij wordt zo leuk. Hij hangt nu aan het wasrek aan de slaapkamerdeur en daar mag hij blijven hangen, zolang ik het wasrek niet nodig heb :-).

Gisteren kwam ook m'n bestelling binnen van het Quilters Palet (klik) en het sneeuwman paneel dat ik daar besteld had is zo mooi van kleur, eigenlijk veel mooier dan op de foto.

Een paar lapjes die ik erbij besteld had, het bovenste lapje heeft zulke schattige plaatjes, echt geschikt achter een speldenkussentje, er zullen ook wel andere toepassingen te binnen schieten, maar dat komt ter zijner tijd vanzelf wel. En als extra verrassing zat er een heel leuk malletje bij omdat het een jubileumjaar is, heb er al een leuk ideetje voor, maar dat komt later, eerst de Wish quilt zo ver mogelijk af zien te krijgen.

Ik had nog een pak vanille cupcake-mix staan en daar heb ik Whoopie pies van gebakken, ik heb daar een speciale bakplaat voor want ik wil dat de plakjes cake allemaal dezelfde afmeting hebben. In het begin maakte ik hoopjes op de bakplaat, maar dat werden een soort eierkoeken, beetje groot. Toen ik deze bakvorm bij de leukste taartenshop (klik zag heb ik er meteen 2 aangeschaft. Een pak cupcake-mix is precies genoeg voor 12 whoopies, dus 24 cake plakjes, er zitten er 12 op een bakplaat, dus vandaar 2 platen, gaan tegelijk de oven in.
Deze foto had ik gemaakt en toen deed de camera het niet meer, batterij leeg, opgeladen en nog steeds deed hij het niet. Vanmorgen de batterij er even uitgehaald en er een kwartiertje later weer ingedaan en toen deed de camera het weer.  Ik heb dat vaker met dingen waar een batterij inzit, geen idee hoe het kan, maar zolang het apparaat het weer gaat doen vind ik het prima, soms een beetje lastig zoals gisteren. Maar de foto van de whoopies die er over zijn heb ik vanmorgen gemaakt, dus is het niet veel meer :-)
Wij hebben ze natuurlijk niet allemaal zelf opgegeten, de helft is weggegeven aan schoonzoon. De helft van wat wij hadden is op, dus het valt reuze mee met onze vraatzucht :-) hoewel dat niet verwonderlijk zou zijn, want ze zijn heerlijk. Er zit trouwens crème op basis van slagroom tussen met wat strooisel.






1 opmerking:

  1. Vind het zo mooi worden je quilt applaus hoor!
    En die whoopies het water loopt me in de mond, ben al drie weken aan het lijnen om eindelijk een halt te roepen aan elke week een ons eraan. Dus moet ik nu wel heel erg bijten na het zien van die lekkere dingen hihihhi

    BeantwoordenVerwijderen