maandag 29 oktober 2012

Verslag van de afgelopen week

Ik begin maar bij donderdagavond, Speedy was al binnen en ik riep Dopey, die kwam maar niet, nog een keer roepen, ik zie in de verte wat bewegen en het kwam het paadje achter af. Het was geen kat, ik dacht eerst een rat, dus stapje achteruit en de deurknop vast om snel de deur dicht te kunnen gooien. Ik riep nog eens en het kwam op me af lopen, geen rat in ieder geval, het bleek een egeltje te zien. Zo grappig, het schrok niet eens van me, vlak bij de deur verdween hij/zij in de bosjes. Ik wist dat ik egels in de tuin had, maar dit was wel een kleinere dan die ik eerst gezien had, jammer dat het te donker was om een foto te maken. Pas laat in de avond wilde Dopey naar binnen komen.
Vrijdagochtend al vroeg wat boodschappen gedaan en toen ik weer thuis kwam en de auto op z'n plek wilde zetten wist ik waarom de katten niet graag naar binnen wilden, er lag een haas onder de auto en daar was al lekker van gesmikkeld, jakkes gelukkig is hij inmiddels weg en komen de katten weer gewoon naar binnen :-). Vrijdag was manlief gezellig thuis en 's middag was ik in de keuken en ik hoorde een klap, was er een spreeuw tegen het raam aangevlogen, jammer genoeg had hij het niet overleefd, nekje gebroken. Dus die ook weer opgeruimd, zo blijf je bezig.
Daarna de bestelauto van zoon leeggehaald en gevuld met de spullen voor de poppenhuisbeurs.
Zaterdagochtend kwam dochter om iets voor achten en zijn we vertrokken richting Apeldoorn, daar aangekomen ons eerst gemeld en onze plek in de hal verkend, meteen een aantal bekende standhouders begroet. Daarna auto uitgeladen en stand opgebouwd, we waren net klaar toen de hal openging voor publiek. Netjes getimed dus.:-).
We verkochten onder andere pakketjes om deze poppenhuisjes voor in een poppenhuis te maken.
Was heel leuk om weer vele bekenden te zien en te spreken, ook een aantal die al zwaaiend voorbijkwamen :-).
Altijd is er een verloting ten bate van een ziekenhuis aldaar en zoals altijd weer 12 lootjes genomen. De hoofdprijs was een poppenhuis, een Apeldoorns huuske.
En ik had prijs, 3 prijzen maar liefst.
Een schattig wit heksje, een stickervel met Jugendstil tegels en een plantenschaal en een wandhanger voor een plantje.

De tweede dag, zondag,  natuurlijk weer 12 lootjes genomen en onze tijdelijke buurvrouwen hadden een doosje met verfrollertjes gekocht en dochter wilde weten waar dat voor was, uitgelegd dat dat gebruikt werd om poppenhuizen en meubels te schilderen en ik zeg tegen haar, die heb ik ook, dus als je wilt mag je ze wel lenen.
Ze zegt voor de grap tegen mij: Nou als je dat poppenhuis wint, zal ik het voor je schilderen en inrichten.
Ik zei tegen haar: Daar houd ik je aan.
Als antwoord kreeg ik: Kan het makkelijk zeggen je wint het toch niet.
Onze buurvrouw gaat om half vijf kijken of ze wat gewonnen had en ze zat vijf nummers verder dan het nummer waar het huuske op gevallen was en aangezien ik ervoor was, zat het er wel in. Dochter was inmiddels gaan kijken en ja hoor, ik had het Apeldoornse huuske gewonnen, dus zit ze er nu aan vast :-)
Ik vind het zo'n schat van een poppenhuis, dus ik ben heel benieuwd wat ze er van gaat maken :-)
Ik heb wat pakketjes van Sun gekocht o.a. een vlinderklokje en wat lampjes, het witte bankje heb ik gekocht om mijn linnen bedrukte kussentjes te showen. Een flesje verf en een hand gedraaid vaasje van taxushout, gemaakt door Gerrit van Werven, wat garen om te borduren of te breien, twee pakketjes bij Marijke Bindels,
een pakketje om een tasje van Janet Granger te borduren en een pakketje met kerstfiguurtjes van EM, en op het groene zakje vooraan ligt een heel kleine sneeuwman voor bij mijn verzameling. Ben altijd blij verrast wanneer ik er weer eentje vind die ik nog niet heb. Dit is wel de kleinste, net een halve centimeter.

De pakketjes bovenin heb ik van Sylvia gekregen en onderop liggen de blauwe basis om flesjes van te maken en die kreeg ik van J en R miniaturen.

Dit patchworkboek lag zaterdagavond op me te wachten, had ik weken geleden al besteld en het was eindelijk binnen.
Van een andere lieve vriendin kreeg ik deze boeken en daar staan hele mooie dingen in. In het dikke boek zulke leuke kerstpatronen
Kijk maar, hoe leuk.
Zo, de auto's zijn weer omgeruild, bijna alles staat weer op z'n plaats en ik ga lekker genieten van mijn nieuwe spulletjes.






10 opmerkingen:

  1. You have had a very busy time with all those little animals. Lots of lovely purchases you made. I love your little snowman.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk verslag!!! Als ik de spulletjes zie voor poppenhuizen wil ik ook wel!! Wat is het schattig,..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo wow, jij hoeft je deze winter niet te vervelen. En leuk die huisjes, heb ik ook met de bedoeling er een paar te verbouwen naar poppen huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke spullen heb je gekocht!
    komt dat taxus vaasje van Gerrit?
    Was ook leuk om je weer even te zien en te spreken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie aa winsten , ik wist niet dat je ook aan patchwork deed. Die wishquilt is prachtig hè? Ik ben bezig met skandenavian Christmas die is ook mooi
    Klara meijer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie aa winsten , ik wist niet dat je ook aan patchwork deed. Die wishquilt is prachtig hè? Ik ben bezig met skandenavian Christmas die is ook mooi
    Klara meijer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, jij hoeft je weer niet te vervelen deze winter, met al je nieuwe aanwinsten. Dat 501 quiltpatronenboek heb ik ook. Het is een van de weinige boeken die ik niet in mijn opruimwoede van een jaar of 10 geleden heb verkocht. Een heerlijk boek me heel veel super leuke blokjes!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi verslag en wat leuk die kleine poppenhuisjes allemaal!!
    Veel plezier met de nieuwe aanwinsten.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt de afgelopen week.
    Wat een gave spulletjes heb je gekocht/gekregen, lekker veel inspiratie geeft dat hè?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig allemaal en je hebt weer genoeg te doen ;-)!! Heerlijk allemaal dat kleine spul! Ik ben benieuwd hoe het Apeldoorns Huuske er uit komt te zien. Veel plezier!! Grtjs, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen