maandag 5 november 2012

Alweer vilt

Uit de Homespun, het Christmas in july nummer, heb ik een tasje gemaakt. Het origineel is groter, maar ik wilde een stuk kleiner, dus het patroon gescand en uitgeprint op 60 procent, een mooi maatje om aan de sleutel van de kast te hangen. Origineel hoort er zigzag band op genaaid te worden, maar dat had ik niet, wel een katoenen bandje en dat voldoet ook prima. Aan de zijkanten van het hengsel een oud knoopje uit oma's knopendoos genaaid. En er komen natuurlijk nog meer van dat soort tasjes. Er is ook een patroon van een kerstman, dus dat wordt het volgende projectje.
Op sommige blogs die ik lees van Belgische blogsters lees ik wel eens over mattentaarten en ik had geen idee wat dat waren. Natuurlijk gegoogled en het was eigenlijk wel een bewerkelijk recept, ook zijn niet alle ingrediënten overal verkrijgbaar. En nu waren bij de L.idl de mattentaartjes in de aanbieding, natuurlijk moest ik een doosje inkopen. De Belgen weten echt wel wat lekker is zeg. :-)

5 opmerkingen:

  1. Zal ook eens googelen voor zo`n taart, ziet er erg lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I am very excited to see my little gingerbread bag is being made all the way across the world. Your cake looks delicious.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een grappig tasje. Ga je een hele serie maken?
    Die mattentaarten zien er smakelijk uit, maar ik heb geen idee wat het is en wat erin zit.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat vilt achtervolgt je... ;-) Leuk tasje! Taarten zien er lekker uit; volgende keer eens kijken of ze die nog hebben, want je hebt me nieuwsgierig gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig tasje heb je gemaakt!
    De taartjes zien er wel heel erg lekker uit!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen