dinsdag 27 november 2012

Eigenlijk te laat

Dit wordt een logje dat een paar dagen te laat is. Ik had het afgelopen weekend even een stukje willen schrijven, maar dat is niet gelukt. Hoe druk kan je het hebben met allerlei gewone dingen. Nou ja, het kwam er in ieder geval niet van.
Zaterdag had ik voor het eerst sinds maanden weer kaas-uien brood gebakken. Gewoon van een pak broodmix deeg gekneed in de broodmachine, na de eerste rijs met de hand doorgekneed en platte stokbroodjes gevormd, eerst de gesnipperde uien, dan de geraspte kaas er op gestrooid, afgedekt nog een half uurtje laten rijzen, oven voorverwarmd op 200 graden celcius, ongeveer 5 minuten voor de broden  in de oven gaan een kommetje met 200 ml. heet water op de bodem van de oven plaatsen voor een nog betere rijs. Ongeveer 30 minuten bakken.

Terwijl de broden in de oven lagen heb ik vermicellisoep met balletjes gekookt, manlief wilde er graag groente in, dus heb ik in de vriezer gekeken wat ik nog had liggen, dat was een zakje Chinese roerbakgroenten. Die er in gedaan en gaar gekookt.


 In de tussentijd waren de broodjes gaar, uit de oven gehaald en dan zien ze er zo uit en ze ruiken zoooo lekker. En natuurlijk niet onbelangrijk, ze smaakten heerlijk. Manlief en ik hadden er samen eentje op en ze zijn op de dag dat ze gebakken zijn het lekkerst, dus heb ik er eentje bij dochter en schoonzoon gebracht en meteen de post omgeruild. Omdat we zo ongeveer naast elkaar wonen, gooit de postbode nogal eens de post in de verkeerde brievenbus, natuurlijk ook niet gek met dezelfde achternamen en bijna hetzelfde huisnummer, daar verandert dat ene kleine lettertje erachter ook niet veel aan. Ze vonden het brood ook lekker, toen ik na een kwartiertje weer op huis aanging was het stokbrood al op :-)


Natuurlijk nog wat gehandwerkt, ik heb een label geborduurd en in elkaar gezet. Het is een freebee van de site van Michelle Ridgway
.Gelukkig had ik alle materialen bij de hand liggen.

6 opmerkingen:

  1. Druk, maar wel gezellig, als ik het zo lees.
    Ik kan dat kaas-uienbrood bijna ruiken, ik krijg er trek van :-)
    Dat label is erg leuk, ik ga meteen even op die site kijken.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm... ziet er heerlijk uit!
    Je labeltje is erg mooi!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lovely baking Marian. I am so glad you enjoyed making my tag.... Looks very cute.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lijkt erg lekker dat brood, ga ik ook eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen