zondag 11 november 2012

Even iets anders doen

Ik was een klein beetje m'n handwerkspullen aan het opruimen en toen kwam ik het patroon van Jacobus tegen. Meer dan een jaar geleden op de handwerkbeurs gekocht en eigenlijk niets mee gedaan. Dat was eigenlijk om dat ik zelf een streng wol gesponnen had in bruintinten en hem daarvan wilde breien, maar ik kon geen bijpassende kleur voor het gezicht, handen en voeten vinden, dus bleef het maar liggen. Bij het opruimen kwam ik dus ook een bol zelf strepende sokkenwol tegen met een bijpassende effen kleur wol en ja, dan moet er natuurlijk meteen mee begonnen worden. :-)
Het wordt geen grote Jacobus want ik brei hem op breinaaldjes van 2 mm. dik.
Het patroon is van Annita Wilschut (klik)  Oh ja en van het opruimen kwam niet veel meer :-), ik moest breien :-).
Het linkerkantje heb ik geklost en van het kussen afgehaald. Het is bestemd om om een kerstborduurtje te naaien.
Het bandje aan de rechterkant is bestemd om een transparante kerstbal. Ik heb er wat foutjes in zitten, was natuurlijk niet de bedoeling, maar het heeft zo lang op m'n kantkloskussen gezeten dat ik niet meer precies wist hoe het moest. Dus daar waar ik weer begonnen ben met klossen zitten een paar foutjes.
Maar daar heb ik al een ideetje voor en dat is al in bestelling :-), dus het eindresultaat komt later.
En ik zag zo'n leuk patroon van een kerstquilt op de site van Michelle Ridgway (klik) A Christmas Tail. Ik ben er ook erg trots op dat Michelle op m'n blog meeleest (bloos).
Maar met geld overmaken naar het buitenland ben ik niet zo goed in, gelukkig heb ik een hele lieve, lieve dochter die dat voor mij gedaan heeft en het boekje is onderweg naar mij toe.
Ikke ben weer heel erg blij :-)
De Wish quilt staat nu even op een heel laag pitje, want de stitchery kan ik 's avonds niet goed meer zien, moet ik echt daglicht voor hebben en aangezien het nu soms rond vijf uur al donker begint te worden schiet het niet erg op. Overdag komt er niet zo heel veel van, maar gelukkig heeft het geen haast en kan ik wel de schaakbordjes 's avonds doen. Vind het nu wel even een gepuzzel worden wat de kleuren betreft, het moet toch goed bij elkaar passen en dat uitzoeken doe ik ook liever bij daglicht. Gelukkig kan ik wel overal en altijd breien :-).


4 opmerkingen:

  1. Ik heb even gekeken bij Jacobus .....en die word leukkkkk!!
    Brei maar snel door ben heel benieuwd hoe de jouwe eruit gaat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lastig hè, als je sommige dingen alleen maar met daglicht goed kan zien. Daarom ben ik heel blij met mijn loeplamp met daglichtlamp, daar kan ik 's avonds ook lekker mee werken.
    Die Jacobus wordt wel heel leuk,volgens mij. Je kantwerk vind ik ook heel mooi, ik wil het ooit nog eens leren :-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wordt leuk! Ik moet nog een been, ligt ook al sinds vorig jaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Enjoy your knitting. Your lace is so beautiful Marian. We are in Summer now so lots of light. I hope you have fun and enjoy my pattern.

    BeantwoordenVerwijderen