maandag 19 november 2012

Klein wereldje

Het is vandaag maar een klein wereldje buiten, kan niet eens de dijk zien. Het is zo somber, ik blijf lekker binnen vandaag, daar is het goed toeven.

Ik begin maar bij vorige week, daar las ik in de krant dat zeecontainers in het interieur gebruikt gaan worden. Nou moet ik zeggen dat ik regelmatig met zeecontainers in aanraking kom, al was het alleen maar omdat er hier 2 op het erf staan, maar ik vind ze spuuglelijk en ik moet zoiets echt niet binnen hebben. Hoewel zo'n buitenkeuken in een container wel handig lijkt, maar dan blijft het toch zo'n lelijk ding aan de buitenkant.

Ook wilde ik nog even iets in elkaar knutselen, de benodigdheden had ik al bij elkaar gesprokkeld, alleen het stuk bezemsteel staat niet op de foto, maar ik had geen goede boor, de goede maat paste niet in m'n boorstandaard, dus dat staat even op een laag pitje tot ik al het gereedschap bij elkaar heb.

Ook heb ik in een hobbywinkel houten klossen gevonden en daar de strengen garen opgewonden die ik op de poppenhuisbeurs had gekocht, het ziet er heel erg goed uit en liggen voor de sier nog even in een bakje.


Er kwam ook een bestelling binnen van m'n  favoriete webwinkel (klik)  . Als je van mooie patronen en vooral Frans-getinte patronen, garens en andere benodigdheden houdt, vooral even in het winkeltje kijken. Zou alles wel willen hebben, maar ja, je moet het toch ook kunnen maken :-), maar ik wordt wel heel hebberig van het winkeltje.
En dit band komt er ook vandaan, het patroon komt uit het Franse boek met de Engelse titel Merry Christmas, ik heb er een tasje van gemaakt. Het boek verkopen ze er trouwens ook.
Dit kerstboompje komt ook uit het boek waar ik het over had, het Aida band komt uit m'n voorraad. Het is nog heel slordig aan elkaar gezet, maar dat is om alles op z'n plek te krijgen, nu moet ik het nog netjes in elkaar zetten en wat vulling er in doen, zodat het een kussentje wordt.




6 opmerkingen:

  1. Lekker bezig Marian, en ik hoef ook geen container in huis of tuin hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een container in huis! Nou, nee!
    Je borduurwerkjes vind ik heel erg mooi!!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie aankopen en ook je borduurwerkjes zien er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful stitching Marian. I haven't' done any cross stitch for ages.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, klein wereldje vandaag, het is hier de hele dag niet opgeklaard. Ach ja, lekker freubelweer.
    Een zeecontainer in huis, ze verzinnen ook steeds gekkere dingen, ben benieuwd wat het volgende is.
    Leuke borduurtjes. Je raakt al aardig in de kerststemming :-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een container.......ze verzinnen ook van alles.
    Leuk die houten klossen!

    BeantwoordenVerwijderen