zondag 30 december 2012

Spinnen

Heb in de schuur weer wat bakken gevonden, eentje met wol en wolverf en natuurlijk ben ik meteen met de bayardine , die ik vorig jaar op de handwerkbeurs had gekocht aan de slag gegaan.
Eerst een klos gesponnen met witte merino en een klos met wat gekleurde bayardine
Samen getwijnd en het werd wel leuk, maar niet wat ik in gedachten had.
nog een keer proberen en in de kaardemolen gemengd tot een batt en dat gesponnen
tot dit resultaat, getwijnd en daarna met allebei de proefjes gebreid

Van de een een sokje voor aan mijn sleutelbos en van de andere een buideltje om een houten anti-mottenring in te doen. Ik heb al diverse van die buideltjes gebreid en had het patroon niet opgeslagen, ik dacht dat ik het op m'n blog had gepubliceerd, maar kon het niet meer vinden. Opnieuw het wiel uit moeten vinden :-) De batts bevielen me beter alleen die kleur niet. Het is de bedoeling dat ik een nieuwe sjaal voor bij m'n jas ga breien. Dus nog een keer in de bayardine gedoken
Deze kleur vond ik beter bij mij passen, dus eerst weer batts gemaakt op de kaardemolen, de bayardine gemengd met Blue Face Leicester superwash en Merino met nylon superwash.
Naar mijn smaak is het iets te groen, had het wat blauwer gewild, maar het kan er wel mee door.
Weer aan het spinnen en daarna aan het breien geslagen en het wordt leuk. Ik mis nu m'n bollenwinder wel, maar heb een lege cone gevonden en dan gebruik ik die wel als nostepinne. Gewoon kruislings opwinden en dan wordt het ook een redelijk bolletje waar ik vanuit het midden kan beginnen met breien. Ik ben nu afwisselend aan het spinnen en dan weer breien, wil het allebei zo graag :-)
In de andere bakken die ik vond zitten veel handwerkjes waar ik mee bezig was toen we gingen verhuizen, dus er zit een paar sokken in waarvan er een al klaar is en de andere voor dehelft. En zo ook met de twijnend gebreide wanten, eentje klaar, de andere nog met het boordje bezig. Ik ben alleen de want die af is nog een beetje kwijt, die zit waarschijnlijk in een bak die ik nog niet heb gevonden, dus ik blijf zoeken naar de spullen die ik wil hebben, gaat alleen een beetje langzaam.
De komende weken zullen er diverse dingen uit de bakken die ik heb gevonden (hopelijk af) langs komen.

4 opmerkingen:

  1. Spinnen lijkt me zo gaaf om te doen. Moet het toch eens een keer gaan leren :-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo wat een moeilijke woorden Marian, praat ik maar niet over het echte spinnen en dingen die je gaat doen. Maar het ziet er leuk en kleuig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me echt heel leuk om te doen!
    Mooie kleurtjes!
    Een hele fijne jaarwisseling en tot volgend jaar!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie batts Marianne en ook mooie spinsels! Leuk resultaat! Heerlijk, weer hè dat spinnen en breien! Grtjs, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen