donderdag 17 januari 2013

Nieuw project

Omdat ik aan het lezen ben in de quiltboeken van Jennifer Chiaverini, kreeg ik weer zo'n zin om iets te maken . De kerstquilt is opgeborgen, in de Old Dutch had ik even geen zin en toen zag ik op haar blog (klik)  een schattig quiltje met hartjes en dat wilde ik ook, was al bezig met een mailtje toen ik ineens iets herinnerde. In het boek wat ik van vriendin A. op de poppenhuisbeurs kreeg stond ook zoiets. Bleek een blok van 10 x 10 cm. te zijn, dat heb ik vergroot op de computer naar aparte blokjes van 8 cm. Het mailtje heb ik maar weggeklikt *Ü*.
In de lapjes gezocht naar rode/roodachtige/rose stofjes en kwam vanzelf natuurlijk de ondergrond in m'n voorraad tegen, stofjes met vlisofix verstevigd. Met de big shot en een hartjesstans 20 hartjes uit verschillende stofjes gestanst. En of het nou komt omdat ik een beginner ben, ik vind het nog steeds het makkelijkst om de stof voor de blokjes om te vouwen en te plakken op kartonnetjes en ze zo aan elkaar te naaien, ben niet zo goed in recht naadjes naaien en zo gaat het voor mij veel makkelijker. Naaien met de naaimachine is helemaal niet mijn ding, doe het liever met de hand, al duurt dat wel een stuk langer. Nou ja, wat maakt het uit, het wordt mijn quiltje, op mijn manier gemaakt. :-)
En ik ben nu helemaal tegen de draad in, want ik zet eerst de blokken aan elkaar en daarna appliceer ik de hartjes erop, kan ik beter zien waar ze moeten komen om ze mooi recht onder en naast elkaar te krijgen. Misschien wordt dit mijn eerste quiltje wat echt af komt ;-)
Natuurlijk kan ik niet achterblijven, dus ook van mij een sneeuwfoto van de tuin, deze is van gisteren.

Vandaag nog een paar nieuwe gemaakt, want door de mist van gisteravond en vannacht ligt er een prachtig ijslaagje op de takken van bomen en struiken.
En bij het keukenraam zit een prachtig spinnenweb, door het ijs zo goed zichtbaar, gelukkig aan de buitenkant, het is echt genieten wanneer ik naar buiten kijk.



4 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's!
    Je quiltje gaat vast heel mooi worden.
    Ik maak zoiets ook liever op de hand!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er knap ingewikkeld uit Marian, leuke stofjes en fotoos. Wij hebben gelukkig geen sneeuw nog, blij toe want ik vind het wel mooi bij de buren maar ik loop liever gewoon over de straat.hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. iedereen op zijn eigen manier,toch?!
    kleurtjes zien er hartstikke leuk uit!
    en.....mooie sneeuwfoto's: kan ik niet maken van de ene cm die hier ligt........:)

    BeantwoordenVerwijderen