vrijdag 25 januari 2013

Tasje deel 3

Ben nog niet helemaal klaar met borduren van deel 3 van het tasje, nog een klein stukje en dan kan ik aan deel 4 beginnen, dat vanmorgen al beschikbaar was en uitgeprint is. Ik kwam ook al een foutje bij mij tegen, er zit een kruisje op de verkeerde plek, maar dat laat ik zitten, tenslotte mag er een foutje inzitten bij handwerk.

Gezellig die eendjes in de tuin, wachtend tot ik weer wat brood naar buiten strooi.
Het worden er steeds meer en wat ik eigenlijk niet zo leuk vind is dat ze daar alle groene puntjes en dingetjes opknabbelen. Dat betekent dat ik dit jaar geen veld vol sneeuwklokjes krijg, want dat is precies daar waar de eenden verblijven.
En nu we het toch over gevogelte hebben (of vallen eendjes onder wild?) in het begin van de avond ben ik toch geschrokken. Het werd een beetje fris binnen en omdat ik gek ben op de warmte van onze  oliekachel heb ik die aangemaakt, toen de kachel lekker warm begon te worden vlogen er ineens 3 vogeltjes achter vandaan. Katten meteen kijken waar ze ze konden verschalken. Speedy, onze grootste vogelmoordenaar,  kon ik nog net grijpen en in de slaapkamer doen, deur dicht. Lichten overal uit en in de gang aangedaan, gelukkig vloog er eentje de gang in, ik er achter aan en de binnendeur dicht, buitenlamp aan, ganglicht uit, buitendeur open en hup, die ging naar buiten en dat heb ik nog 2  keer herhaald, dus binnen 10 minuten waren ze gelukkig allemaal weer naar buiten. Snap nog niet goed hoe dat kan, maar denk dat ze via de schoorsteen naar binnen komen. Wij hebben een kachel waarin achteraan een halfronde spiegel zit en daarachter zit een klep en die kan open flappen. Daar moet toch iets aan gebeuren, iets over het gat van de schoorsteen op het dak want ik ben niet van plan om steeds met vogeltjes binnen te zitten. Twee weken geleden ook al eentje, maar toen dacht ik dat die via het raam boven naar binnen gekomen was, omdat daar een nieuw raam ingezet is. Maar nu denk ik dat die ook via de schoorsteen binnen is gekomen. Nou ja, dat is iets voor als het beter weer wordt.
Ik heb lekker met kaarsrestjes gekliederd, eerst lang waxinelichtlont (uit de hobbywinkel) met was onderin het glas vastgezet, restjes kaars in kleine stukjes erin.


Oude verkleurde witte waxinelichtjes au-bain-marie gesmolten en er overheen gegoten, laten stollen en voila, weer gevulde kaarsglaasjes om te laten branden.
Met het hartquiltje gaat het ook goed, de hartjes zijn er op vast gestreken, ik heb er al een stuk of zes gefestonneerd, de randen zitten er aan en daar ben ik de fout in gegaan. Ik vond het randje er langs zo handig, dacht dan ben ik in een keer klaar. Eerst aan de zijkanten de stroken vastgenaaid en toen aan de boven en onderkant en daar zat het foutje wat ik niet voorzien had. Het randje loopt niet door, dus daar moet ik nog iets op verzinnen, ik heb niet genoeg om er 4 kleine stukjes rand bij te naaien. Ik verzin nog wel iets anders voor de hoeken.


3 opmerkingen:

  1. Wat een avonturen Marian, die vogels willen natuurlijk ook lekker warm zitten hahahaha
    Je tasje word erg mooi en die hartjes vind ik hartverwarmend, jammer van de rand, maar daar verzin je vast nog wat op.
    En die eenden, hier in Duitsland zie je er niet zoveel, logies ook ze eten ze lekker op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jakkes Marian, ik vind vogeltjes alleen maar leuk in de tuin. J hebt het wel slim opgelost moet ik zeggen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat is je hartenquiltje leuk!
    aan vogels in huis heb ik geen leuke ervaring, brrr!!

    BeantwoordenVerwijderen