maandag 18 februari 2013

Appeltaart

Afgelopen weekend eindelijk weer eens een appeltaart gebakken, m'n vorm was een beetje groot, daardoor kwam ik deeg voor bovenop te kort. Maar geen probleem, even snel wat kruimeldeeg gemaakt en er bovenop gestrooid. Hij was heerlijk. Ik heb nog 6 appels liggen die eigenlijk net iets te oud zijn om nog gewoon te eten, dus er komt vandaag of morgen weer een appeltaart op tafel te staan met in amaretto gewelde rozijnen :-). Al dat fruit is wel heel erg gezond toch............
Het januari hart is helemaal klaar en ik zie nu op de foto dat het borduursel en kraaltjes op de banner wel heel erg dicht bij de maandnaam geborduurd zijn. Nou ja dat is bij de volgende een beetje beter opletten. Verder heb ik op handwerkgebied niet veel gedaan, ik heb 2 boeken gelezen. Van Stella Madaj-Muller - Door de ogen van een kind. Dat gaat over haar verblijf in de getto's en concentratiekampen tot ze in de fabriek, met haar ouders en broer, van Oskar Schindler te werk wordt gesteld. En het vervolg er op Door de ogen van een vrouw. Over de tijd na de bevrijding en het leven onder de communisten in Polen.


2 opmerkingen:

  1. zit ik aan mijn droge maandagmorgenbroodje....zie ik zo,n heerlijke taart voorbij komen. Ee hebt gelijk hoor! Fruit is heel gezond haha.
    vind je hart ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zit ik een reactie te typen, schieten mijn vingers steeds van de toetsen en is de reactie weer weg. Nog een poging....
    Je appeltaart kan ik bijna ruiken, zo lekker ziet ie eruit. Rozijnen weken in Amaretto, dat ga ik binnenkort ook eens uitproberen.
    Je blok met het hart is mooi geworden, leuk project!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen