maandag 11 februari 2013

De ster van Emma

Vorige week weer kartonnetjes aan de punten gezet , gisteren de laatste kartonnetjes en die zijn klaar.
En ik heb de punten vanaf de buitenkanten aan elkaar gezet en dat had ik beter vanuit het midden kunnen doen, het zit in het midden net niet helemaal goed, maar ik vind het niet storend, het past wel *Ü*.  Dus laat ik het voorlopig zitten, is wel weer een leermomentje geweest, gelukkig dat de beide halve sterren wel op elkaar aansluiten, namelijk zelfde kleine foutje in spiegelbeeld. Als ik mij er aan ga ergeren, kan ik het altijd nog overdoen. Zal aan het eind van de week eens even op de markt gaan kijken of ik een stofje voor de achtergrond kan vinden. Heb 5,5 meter nodig, maar ik houd het graag ruim dus neem dan 6 meter van een effen stof, anders vind ik het niet rustig genoeg met al die verschillende stofjes, die ik gebruik, die zijn al druk zat. De stof voor de omlijsting van het blok moet ik ook hebben, in het patroon ruitjes of streepjes, maar ik houd van bloemen, dus ik denk dat het iets met blauwe bloemen wordt, is natuurlijk ook een  "koninklijke" kleur.
Ik zag bij    Wilma (klik)  de BOM van Shabby Fabrics (klik) en die vind ik ook heel erg leuk, voorlopig heb ik de patronen voor 2 blokken en die van januari heb ik al een beetje aangepast. Want daar moet je 25 lapjes in een vierkant aan elkaar naaien en je hebt eigenlijk maar 12 lapjes nodig, dus ik heb het hart in ruitvorm verdeeld en zet het op de hexagonnenmanier in elkaar. Ook ga ik geen vilt gebruiken, maar kantjes. Had uitgerekend hoeveel ik royaal aan meters kant nodig had, was 66 cm. per hart, dus is om te doen, heb al heel veel kantjes in huis :-). Dat heb je met een verzamelaarster :-)
Het  hartjes quiltje wordt middenstuk van de grotere quilt, de ongelijke geel/groene randen knip ik er af zodat de omlijsting rood-roze bloemen wordt. Ik ga straks aan de blokken beginnen, was al een beetje begonnen met uitzoeken van de stofjes, dus ook dit is weer een quilt voor in de loop van het jaar. Ik zit alleen te twijfelen of ik die banner met de maandnaam er ook op zal doen of dat maar weglaat en wat andere dingen in het hart borduur. Nou ja, ik heb nog het hele jaar om er aan te denken, van de ondergrondstof van de kleine hartjesblokken heb ik voorlopig nog genoeg van, straks ook eens kijken of ik voor alle blokken genoeg heb. Gelukkig heb ik om en om 2 verschillende stofjes gebruikt en ik had van allebei een flinke lap. Het weer is er wel geschikt voor, wat is het gruwelijk koud buiten met die gemene oostenwind, die door alles heen waait.



4 opmerkingen:

  1. hij is prachtig geworden je ster!
    ja, en al doende leert men nietwaar? Het valt helemaal n iet op hoor.
    Je quilt met de hartjes gaat ook vast mooi worden als je hem als medaillon gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie vrolijke ster!! En wat een gereken met die grote lappen, he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige ster!
    En wat een werk moet dat zijn!
    Heerlijk hoor, quilten als het buiten zo guur is!
    Dat is altijd dubbel genieten, vind ik.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje Marian, wat een hoop projecten heb je op stapel staan. Je ster wordt heel mooi en de hartjes-BOM lijkt me ook geweldig. Bedankt voor de link. Ik ga erover dromen en dan eens goed nadenken of ik er tijd voor kan maken, hihi.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen