maandag 4 februari 2013

En toen was het op

Ik schoot zo lekker op met het tasje en toen waren ineens m'n rode draadjes op. Van de week maar even over het dorp rijden, ben bijna klaar met het borduren. En dan ook nog even op zoek naar een leuk stofje voor de voering, maar voordat die erin gaat, moet het nog even wachten, want ik wil er iets extra's bij doen.
Er zijn inmiddels ook al 96 schuine lapjes geknipt voor de Emma, dat gaat ook lekker, nu nog op de kartonnetjes plakken en dan kan ik eindelijk gaan puzzelen.
Ben ook nog even aan het stoeien met de onderzetter geweest en ik heb de bovenkant en onderkant klaar, nu nog de tussenvulling op maat knippen, de kartonnetjes er uit en aan elkaar zetten. Het is leuk om te doen en ik zou in een avondje klaar kunnen zijn. Eigenlijk is de voorbereiding,  het opzoeken, knippen van de lapjes en om de malletjes doen, nog het meeste werk, het naaiwerk valt dan wel weer mee.

5 opmerkingen:

  1. Ja, dat is balen, ben je bijna klaar en dan is je garen op. Maar het wordt wel heel mooi. Ben benieuwd wat voor extra's je gaat maken.
    Volgens mij is die Emma ook een heleboel werk. Alleen al 96 lapjes op kartonnetjes plakken. Maar het is wel een heerlijk werkje om dat met de hand te gaan doen. Ik volg je vorderingen op de voet, want ik heb eigenlijk ook wel heel veel zin in die quilt!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben ook benieuwd naar je extra !
    Stuur je ook foto's als het klaar is voor in de galerie??
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och heden, draadjes op... Dat komt altijd ongelegen als je lekker bezig bent! Maar het tasje wordt zo leuk, ik wil het echt ook nog eens gaan maken.
    Zojuist ook even je vorige berichtje gelezen over Emma; wow... mooi en ik snap dat je er voor valt.. Laat maar vaak zien hoe je werk vordert, ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou je me kunnen mailen want ik heb iest voor je wat je zoekt.
    Je kunt mijn mailadres vinden op mijn blogje
    elzaborduur. Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk word het Marian, jammer dat je draadjes op waren.

    BeantwoordenVerwijderen