woensdag 13 februari 2013

Januari hart

Het januari hart is zover klaar, de witte banner moet er nog op, maar ik zit zonder vilt. Het laatste witte vilt heb ik in december voor elf schoentjes gebruikt, dus moet even nieuw halen. Het zijn leuke blokken om te doen. Ik appliceer het hart wanneer de kartonnetjes er nog in zitten, daarna naai ik het kant er om. Omdat het kant aan de linker ronding wat aan de strakke kant was, heb ik de buitenste rand ook vastgenaaid en dat bevalt me best. Voor de achtergrond heb ik ongebleekte katoen gebruikt, kwam nog een metertje tegen, dus genoeg voor alle blokken. Ooit gekocht om hoezen voor kussens van te maken, maar zover ben ik nooit gekomen. Kent iedereen wel denk ik, iets plannen om er daarna nooit meer aan toe te komen. Bij ons kwam de verbouwing en verhuizing er tussen en daarna had ik de kussens niet meer, maar nog wel het lapje stof :-) en daar ben ik nu weer blij mee..

4 opmerkingen:

  1. Ja, haha dat herken ik!
    Het voordeel is dat je ineens van alles nog hebt.

    Het is een s hartig hartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!! Echt een blokje naar mijn hart, Marian...
    Gaaf dat blauw en dan zo'n kantje er om heen.
    Ik krijg spontaan zin om ook zoiets te maken!
    Herkenbaar hoor dat je soms dingen koopt en de plannen nooit verwezenlijkt worden, maar kijk eens wat een gemak je er nu van hand dat dit lapje nog in je kast lag...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!! Oh hier wa sik ook aan begonnen,...
    Januari klaar maar verder,..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je reactie op mijn blog,je hartje is heel mooi en die het niet weten zien niet dat het iets groter uit valt.Groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen