maandag 25 februari 2013

Pruikjes

Het eerste pruikje is afgekeurd, te dikke wol, te stijf en valt niet mooi, ook een andere kleur zal mooier zijn.
Het tweede pruikje valt meteen al goed, kleur is ook beter, maar toch nog een idee proberen.
Het derde pruikje is nog niet af, maar het valt te wijd aan de onderkant, dus nu al te zien dat het ook niet goed is, maak het natuurlijk wel af, de kleur is wel goed, dus toch niet voor niets gebreid, gaat gewoon in de kist met kleding :-).

Gisteren een jurkje gebreid, draadjes zijn even weggestopt voor de foto, om te zien hoe dat in elkaar steekt met de mouwen en het boord, maar is ook goed te doen. Ben wel blij dat ik elk setje naalden dubbel heb, want er blijft nogal eens eens pand of mouw op de desbetreffende naald staan en dan is het handig dat ik nog een setje sokkennaaldjes  in de goede dikte heb.

7 opmerkingen:

  1. Leuk word ze!
    Heb een linkje voor je opgezocht om mooie haartjes te maken.
    http://basishandleiding.zonnekindpoppen.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind die gele ook wel grappig.
    Het meisje is er vast en zeker blij mee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gebreide pruikjes had ik nog niet eerder gezien. Ze zijn wel super leuk. Had ik dat maar eerder geweten, dan had ik voor mijn handpopjes ook pruikjes kunnen breien ;-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga voor de gele!!

    Ik vind haar zoooo leuk worden !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och de pop word al heel leuk.
    En een schattig jurkje.
    En met het pruikje komt het ook wel goed succes,groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke manier om pruikjes te maken!
    Leuk hoor!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen