zondag 3 februari 2013

Voorjaar in huis en Emma

Dank jullie wel voor de felicitaties die ik via m'n blog mocht ontvangen. Bovenstaand bakje met hyacinthen had ik ook voor m'n verjaardag gekregen en ze beginnen heerlijk te geuren.
Vorige week, eigenlijk nog de week daarvoor,  kocht ik de Quilt en zo, daar stond deze prachtige quilt in, de Emma. Meteen de snijmallen besteld en die kwamen deze week binnen. Toevallig was Tineke, wij kennen elkaar via de poppenhuiswereld, ook met de ster van de Emma begonnen. En omdat ik niet zoveel lapjes had, kreeg ik van de week van haar 2 enveloppen vol met mooie lapjes.

Via marktplaats een setje van 20 lapjes gekocht en samen met een gedeelte van de lapjes die ik voor de Old Dutch van Co had gekregen heb ik 96 verschillende lapjes.
Uit het blad het malletje voor de schuine drop gescand, gekopieerd en geplakt, en ik heb twee en een half blaadje uitgeknipt.
Ik heb nu in het doosje 96 schuine naaimalletjes liggen, vanmiddag een start maken met de stofjes aftekenen en knippen.
Op Pinterest kwam ik zulke leuke onderzetters tegen, ben in het beroemde boek van vriendin A gedoken en ja hoor, daar stond zo'n blok in, het vierkante er omheen hoef in niet, maar het patroon is leuk, dus in een verloren uurtje ook leuk om te maken en daar is het lapje stof van Eline's huis uitermate geschikt voor.
Omdat ik een aantal deeltjes van de boeken van Jennifer Chiaverini gelezen heb, wilde ik dit boek met quiltpatronen ook hebben, er staan zulke mooie quilts in.


Deze sampler bijvoorbeeld vind ik helemaal geweldig, dus misschien ooit........



4 opmerkingen:

  1. zo, je hebt er zin in. Succes met Emma. Beeel benieuwd wat jij er van maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, voorjaar in huis. Zeker met dit weer, haha.
    Die quilt, de Emma, had ik ook gezien en ik ben er wel een beetje flieft op eigenlijk... Stofje heb ik nog zat, alleen tijd, dat is het probleem.
    Een paar boeken van Jennifer heb ik ook gelezen. Ik wist niet dat er ook een patronenboek van was. Bedankt voor de tip.
    Succes met al je nieuwe projecten!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gaat vast heel mooi worden!
    Ik wens je veel plezier!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen