maandag 18 maart 2013

De voorbereiding

De Quilt en zo was vorige week weer in de winkel met het tweede deel van de Emma. Gisteren begonnen en de 24 "coffins"  liggen klaar om aan elkaar genaaid te worden en daarna kwamen de rondjes aan de beurt.
Bij de geleverde mallen zat een rondje van 3/4 inch en in het blad stond 1 inch, het rondje van het patroonblad was weer anders, dus toch maar de maat van het ronde malletje aangehouden. Zal wel een foutje in het blad zijn. Dus het rondje uit het blad gescand en verkleind tot 80 procent, was daarna precies goed van maat en daarna gekopieerd en geplakt in een Word-document, uitgeknipt en toen had ik veertig kartonnen rondjes.
Dat betekende ook, dat er dan 40 ronde lapjes afgetekend en geknipt moesten worden, gelukkig heb ik daar de mal voor.
Toen dat gebeurd was werd er een draadje rondom geregen, strakgetrokken en vastgeknoopt
en daarna gestreken voor een scherp randje en het echte werk kan nu beginnen.



4 opmerkingen:

  1. ja, het is even een werk maar dan heb je ook wat...ziet er vrolijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt een mooie quilt, maar oef, wel veel werk!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk weer Marianne. Ik vind dat quilten toch zo leuk!!! Mooi wordt het. Ga me er binnenkort ook aan wagen, met 1 kleiner blok per maand en als het goed is heb ik na een jaar een hele deken :-)! Ik wist niet dat je de mallen erin laat zitten! Gtjs, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen