dinsdag 5 maart 2013

Deze pop is ook af

Was nog even flink zoeken naar een plekje waar ze op de foto kon, daar was het te donker, daar te rommelig (bloos) , dan maar op de keukentafel op een leeg wijnkistje tegen de muur en daar zit ze best. Met de licht roze-witte kleertjes aan vond ik haar een beetje op een ballerina lijken, dus met het patroon voor schoenen van A & C aan het stoeien geweest en ja hoor, de vierde poging was goed. Ik heb de balletschoenen in tricotsteek gebreid en na het in elkaar naaien een rand vasten gehaakt en de banden meteen mee gehaakt, lusje aan de achterkant waar de banden doorheen gehaald kunnen worden, paar keer om het been geslagen en aan de voorkant vastgeknoopt en ik ben er content mee :-). Het haar vond ik verschrikkelijk om te doen, toch maar een flinke bos gemaakt, een paar korte sprietjes als pony, alles bovenop bij elkaar gebonden en klaar.
Een lezeres van m'n blog wist me te vertellen dat de "kogeltjes" patronen voor een alarmpistool zijn, dank je wel voor je reactie, nu weet ik tenminste echt wat het zijn :-), maar het blijven mooie vaasjes voor in m'n poppenhuis.

9 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige pop is het geworden, die schoentjes zijn helemaal het einde.
    Op naar de volgende?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze is ook hartstikke gaaf Marian, heel anders dan de eerste!
    Ben benieuwd hoe de volgende wordt, hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhhhhhhhhhhhhh deze is gaaf zeg!!!!!!!!!!!!!!!! Mens wat ben je snel en ik vind haar geweldig geworden!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een beauty Marian. Haar ogen zijn zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Marian wat is die leuk onwijs gewoon ..
    echt een poepie van een popje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die pop is echt hartstikke leuk geworden. En het haar vind ik erg goed gelukt! Die schoentjes zijn ook schitterend :-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt al een hele mooie collectie poppen gemaakt!
    Dit is weer zo'n plaatje!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is ze leuk, zo helemaal in het rose... Je hebt de smaak wel te pakken, Marian!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen