zondag 24 maart 2013

Hippie

Ik ben begonnen aan weer een pop uit het nieuwe boek van Arne en Carlos, genaamd Hippie. Is een stuk kleiner, maar ook weer zo leuk om te doen. Voor de huidkleur heb ik dit keer katoen genomen van Steinbach Wolle, een mooie licht oud-roze kleur, in de webwinkel noemen ze hem zalm en het is bij de wolmarkt (klik) te koop.
Hoewel ik helemaal niet van haken houd wilde ik toch een onderzetter proberen, want de beschrijving begreep ik niet helemaal, de aanhechting van de blaadjes heb ik op verschillende manieren gedaan en ik geloof dat ik er nu uit ben, heb nog wel wat kleurtjes katoen liggen, maar ik weet niet of ik er nog een ga haken, hoewel ze wel leuk op tafel zijn, ik zie wel.
Zo'n anderhalve week geleden was ik bij het Kruidvat en daar zag ik leuke lapjes, even naar gekeken en niet gekocht en daar had ik later natuurlijk weer spijt van. Van de week weer even langs gegaan en gelukkig, ze hadden ze nog, meteen in het mandje gedaan en even verder gekeken bij de hobbyspullen, je kan nooit weten wat er nog meer tussen ligt :-). En ja hoor, ik vond nog meer leuk spul.
Een pakje met lapjes vilt in dezelfde kleuren als de lapjes en een pakje met roosjes en lintjes , ook in die leuke snoepkleurtjes.  Ben weer helemaal blij met m'n nieuwe spulletjes, denk ook dat ik al weet waar ik ze voor ga gebruiken, maar nu nog even niet :-) Bij Red Brolly (klik) staat namelijk een patroon van een quilt met stitchery van katten en het zijn hele zomerse plaatjes, lijkt me leuk met deze kleuren. Nu nog proberen me in te houden en er niet vast aan te beginnen. Ik wil nu eerst wel eens iets af hebben op quiltgebied ;-).
Ik heb weer even de woordverificatie er op gezet, want de spam stroomt ineens binnen op m'n blog. Hoop datie er over een poosje weer afkan.




6 opmerkingen:

  1. Wat een schattige kleurtjes...snap wel dat je dat mee moest nemen.

    Onderzetter ook leuk..... ik heb ze ook wel eens gehaakt gehad (had mijn Oma gedaan van witte katoen).
    En die pop.....volgens mij wordt die ook heel leuk!
    Kortom....goed bezig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke lapjes en spulletjes Marian, moet je zeker niet laten liggen!
    Succes met je stroken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die pop wordt weer super en je kan weer voort met je lapjes.

    Met die pannelappen wacht ik nog maar even.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zulke leuke hobby spulletjes vind je alleen maar in Nederland!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi marian, wat een mooie poppen kan jij breien, zeg! Daar ben ik echt helemaal jaloers op. Leuk blog trouwens. Ik ga je volgen, hoor! Groetjes, stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. kan me voorstellen dat je blij bent met je Kruidvat aankopen: dat verwacht je daar toch niet.
    leuke onderzetter, ik doe het je niet na!!!
    mijn WV gaat er ook weer op, dacht dat het over was met die rare spam, maar nee hoor......:(

    BeantwoordenVerwijderen