woensdag 20 maart 2013

Lekker bezig

met van alles, net niet tegelijk :-)
Gisteren kwam het nieuwe boek bij mij binnen van Arne en Carlos breien de bloemetjes buiten. En er staan weer zulke bijzondere dingen in.
Onder andere dit wolmuisje met bijpassende kleding, het is zo leuk weer.
En deze vogelverschrikker (Hippie), net niet gebreid zoals de poppen uit het vorige boek, in ieder geval een stuk kleiner, maar ook zo leuk.
En er stond een techniek in die ik nog niet kende, zoals op bovenstaande foto. Gisteravond tijdens het tv kijken diverse strookjes gebreid, jammer genoeg was 1 zo'n klein bolletje net niet genoeg, dus 1 strookje met groen afgebreid.
Omdat ik de auto niet had, manlief had hem nodig, kon ik niet naar kantklosles vanmiddag en ben ik maar verder gegaan met de gebreide strookjes. Met de korte kanten aan elkaar genaaid, er ontstaat dan een soort van kokertjes.
Kokertjes om gevouwen, zodat je lange kanten tegen elkaar onderaan in het rond liggen,
de kleinste rondjes in de grote rondjes geschoven en vastgenaaid aan de onderkant, zo krijg je 7 rondjes.
En dan die rondjes weer aan elkaar genaaid en dan krijg je zo'n bloem. Eigenlijk is het een speldenkussen, maar de rondjes wijken iets, zal ze aan de onderkant wel te strak aan elkaar genaaid hebben, maar ik vond het heel leuk om te doen. Misschien nog een paar draden door het midden van de rondjes heen halen, maar dat bekijk ik later wel want....
ik heb de stroken van de ondergrond stof voor de Emma geknipt, dus ik kan nu eindelijk de ster op de stof naaien. Ik wilde ook nog even de tussen stroken knippen, maar de voor grote stroken worden de maten aangegeven in centimeters en voor de tussen stroken in inches. En ik heb geen lineaal met inches, alleen in centimeters. Ik heb inmiddels alle duimstokken, centimeters en rolmaten in m'n handen gehad, maar alles alleen in centimeters. Ik was ook al begonnen met aftekenen, maar ik maakte fout op fout, dan maar gestopt, gelukkig nog niet geknipt, ga daar dus later weer mee verder, want het lukt dan toch even niet.





6 opmerkingen:

  1. Aha, jij hebt het leuke boek ook al!
    Ik vind de Hippies zo leuk...
    Je hebt meteen de nieuwe breitechniek uitgeprobeerd, ik snapte er op het eerste gezicht niks van.
    Nou ja, we zijn weer een poos zoet hè..

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk bezig, ondanks dat je niet weg kon, jezelf goed vermaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Marian, je verveeld je nooit zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien moet ik toch ook maar eens gaan kijken voor dat boek, ziet er wel super leuk uit!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het nieuwe boek ook besteld, lijkt me wel ingewikkelt met al die lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn wel erg leuke dingen!
    Ben ook aan een nieuw speldenkussen toe maar ik denk dat die van lapjes wordt. Ik heb n og geen breimanie......

    BeantwoordenVerwijderen