donderdag 7 maart 2013

Missers

Er wordt wel eens gezegd hardlopers zijn doodlopers en in dit geval klopt dat weer eens. Was heel enthousiast aan een truitje met inbrei patroontjes voor de pop begonnen en toen ik zover was op de foto boven, twijfelde ik, het trok hier een daar een beetje, maar ook weer niet zo heel erg, moest het inbreien weer een beetje in m'n vingers krijgen. Toen was ik gekomen bij de minderingen voor de armsgaten en ik kwam steken te kort..... huh, hoe kan dat nou. Tja dat heb je als je het patroon niet goed leest en de meerderingen na de boord niet doet.
Dan is de keus snel gemaakt, uithuilen en opnieuw beginnen, hoewel dat uithuilen best wel meeviel :-) en inmiddels ziet het er weer zo uit. Heb me voorgenomen om een basispatroon wat ik nog niet eerder heb gedaan eerst een keer zonder inbrei patronen te breien en als het goed is dan pas met de inbrei patronen beginnen.
De dag daarvoor had ik ook nog een klein missertje, dat gelooft denk ik niemand, ik heb me aan de binnenkant van m'n onderlip gesneden en ik heb nu een aardige bobbel daar zitten. En ik durf het bijna niet te zeggen, ik heb me aan een reep chocolade gesneden. Die eet ik meestal koud, zo uit de koelkast, dat vind ik het lekkerst, kan je er zo lekker op zuigen en het duurt wat langer voor het weggesmolten is. Ik nam een hap en het brak niet makkelijk af, te koud denk ik :-) en toen schoot de chocolade uit en au, dat voelde ik goed.  Het begint nu eindelijk iets te slinken dus het gaat goed met me. De chocolade, zo puur mogelijk, was wel meteen een goede troost :-)

De eerste pop die ik gebreid heb is gisteren aan haar eerste etappe naar de eindbestemming begonnen, hij is opgehaald en ik kreeg van het "tussenstation"   drie prachtige lapjes , de kleur was niet goed op de foto te krijgen maar het is mintgroenachtig met wit, de bovenste met takjes, vogels en vogelkooitjes, het middelste lapje is dezelfde kleur met hele fijne stipjes en de onderste is oker/bruinachtig met grijs, combineert heel mooi bij elkaar. samengebonden met een bijpassend bandje en op het pakje zelf zat een leuk bedeltje. Ben er heel blij mee, ik word natuurlijk sowieso blij van lapjes.:-) Het blijft nog even zo gevouwen liggen en over een paar dagen gaat het bandje er af en bij de verzameling.

3 opmerkingen:

  1. mooie kleurtje heb je weer voor dat truitje,inbreien begin ik niet aan, dat is me te klein, alles is toch voor de weggeef.
    mijn tweede pop is nog niet klaar maar ben al met de derde bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind het wel flink hoor, eerst breien zonder inbreiwerk en dan nog eens een keer. Moet je wel erg van breien houden.
    Wat een schattige lapjes heb je gekregen van het tussenstation.
    Denk dat het tussenstation ook wel een stofje uit de ster herkent haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Marian, en spannend dat inbreien.
    Ik had vroeger een buurvrouw die maasde het erop.
    Ik zal er wel nooit aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen