zondag 14 april 2013

Eindelijk

Eindelijk gaan de narcissen in de tuin open, zie hier en daar wat gele vlekjes verschijnen, deze foto is van gisteren
en deze van vandaag, zoveel meer narcissen die schreeuwen om geplukt te worden. Moet het nog wel even droog worden in de tuin, alles is nog zo nat.
Afgelopen week kreeg ik een verzoek om een paar sokken te breien, de wol was al uitgezocht en ik ben begonnen, ik vind het verloop van Lana Grossa Meilenweit zo mooi. Links ligt een gedeelte van het gehaakte gordijn wat ik aan het maken ben, het is het onderste gedeelte.
Dit is het bovenste gedeelte en ik denk dat ik zo de goede breedte van het gordijn gehaakt heb, nu nog het roetje ophangen want het is voor het raam aan de kant van het erf en daar hangt nu nog niets. Nu het nog niet gewassen is, hoeft de onderkant er nog niet aan en ik weet nu hoe ik het aan elkaar bevestigd wil hebben, ik punnik een koord, aan beide uiteinden haak ik een lusje en aan het bovenste gordijn naai ik aan weerskanten een knoopje en haal het koord door alle lusjes van de gordijntjes, volgens mij moet dat lukken en kan ik ook de onderkanten wisselen, al naar gelang de seizoenen, voor nu de roosjes en voor de winter de sneeuwsterren, heb ook al hartjes uitgetekend, dus ik kan nog steeds vooruit. Ik zie dat de gekleurde draadjes er nog in zitten, elke 10 toeren knoop ik een draadje, makkelijker tellen en je ziet het groeien, dat houdt de moed er in :-)
's Avonds ben ik lekker aan het breien en ik schiet al op met sok, hoewel het niet zo hard gaat, het moet gebreid worden in maat 42, dus een stuk groter dan ik gewend ben. Ik ben heel benieuwd of ik een echt tweelingpaar met deze wol krijg, dat vind ik het mooiste, hoewel ik weet dat er ook vaak verschillende sokken gedragen worden. Tenminste, de strepen lopen dan anders, de sokken horen dan natuurlijk wel bij elkaar.
Nadat ik m'n lapjes opgeruimd had en de bakken had opgestapeld gedaan sprong de kat erop en vielen ze om, de bovenste twee, zaten aardig vol en natuurlijk vielen de deksels er af. Even gauw weer in de bakken gedaan en even apart gezet, Bij Xenos een stapeltje nieuwe bakken gehaald en kijk
dat ziet er zo heel wat beter uit, in de onderste bak zitten al de Eline's huis stofjes die ik heb en alles voor de Wish-quilt. In de middelste alle bandjes en stofjes om te borduren, ook de bijpassende lintjes en kantjes en in de bovenste al de lapjes en andere artikelen die in ik de catquilt van Red Brolly wil gebruiken.
Een foto mis ik nog, ik heb hem gisteren gemaakt en niet in de goede map gedaan, die ben ik dus kwijt, het was er eentje van een plaatcake met ananas en is zoooo lekker. Die zal ik niet zo vaak maken, je blijft er van eten, dus die staat echt niet elke week op het menu :-)







4 opmerkingen:

  1. Zo, jij bent lekker bezig!
    En wat grappig die sokken........die van mij zijn al bijna versleten en het is mij niet gelukt om twee dezelfde te krijgen maar je kunt wel goed zien dat ze bij elkaar horen.
    en wat een moed om die gordijntjes te haken pffff

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hoor die natuur je ziet het nu van dag tot dag bijtrekken, het kan niet hard genoeg gaan!
    Je sokken worden prachtig en de stofjes zijn weer netjes opgeruimd, plaatcake blijft altijd link, maar lekker het is veel!!!!
    Fijne zondag Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Respect voor je moed, gordijnen haken is zo veel werk!

    BeantwoordenVerwijderen